Guanapana, Graviola of te wel zuurzak

dees

Guanapana, Graviola of te wel zuurzak

Bericht door dees »

`hoi,
Op internet circuleert wat over graviola of te wel zuurzak. Deze vrucht zou bevorderend werken bij bepaalde vormen van kanker. In de midden amerikaanse en caribische eilanden groeit de vrucht en eet men deze. Met name de bladeren zouden geneeskrachtig zijn. Er zijn ook concentraten te koop bij natuurwinkels, en ik heb mij er flink in verdiept. Het heeft voor en tegens, de concentraten of inname van grote hoeveelheden van de vrucht zijn bewezen schadelijk en tasten de zenuwen aan, mogelijk zelfs tot een parkinosonachtig ziektebeeld. Dan praten we echter over jarenlange inname van flinke hoeveelheden. Echter kleine hoeveelheden van de vrucht die ook in sommige toko's of op de markt te koop zijn kunnen geen kwaad. De vrucht zou het immuunsysteem versterken. Lees de volgende links en trek je eigen conclusies. google op: Graviola-vrucht “zuurzak”: kankerremmend of giftig? - Salusi.nl. Ik heb met name ook de links in het artikel en alle onderliggende engelstalige onderzoeken gelezen waarin men test op ratten met grote hoeveelheden van de stoffen uit Graviola, en dit bleek inderdaad neurologische gevolgen te hebben. Dus lees je dit op internet of hoor je dit van kennissen ( zo werd ik ook benaderd) lees dit dan even goed! Het lijkt mij net zo iets als bij echinaforce, giftig in grote hoeveelheden maar onschadelijk in kleine hoeveelheden. Aan de andere kant is alles wat het immuunsysteem bevordert een prima hulp bij het vechten tegen deze ziekte, maar gebruik wel je gezonde verstand...

groet en sterkte Dees
Plaats reactie