Alternatief eten- Moerman en/of Houtsmuller

Plaats reactie
Martje

Alternatief eten- Moerman en/of Houtsmuller

Bericht door Martje »

Ik heb de vraag of iemand op dit forum ook Moerman of Houtsmuller of een ander dieet volgt?

Zelf heb ik eind 80-er jaren een tijdje heel streng Moerman gevolgd, maar ik werd helemaal gek van dat twee keer koken en al die wortelsapjes.

Nu ik uitzaaiingen heb ben ik toch weer op de sapjes toer gegaan. Ik klok iedere dag een pond bieten of wortelen in sapvorm naar binnen en dan daarna een lekker vruchtensapje. Met eten koken houden wij nu rekening met Houtsmuller maar ik laat geen lekkere ongezonde dingen meer staan.

Als de vers geperste sapjes naar binnen gaan heb ik wel het idee mijn lijf een enorme boost te geven. De gezondheid vliegt dan door mijn aderen gevoelsmatig :)

Hoe doen jullie dit? Houden jullie ook rekening met je voedsel of andere dingen?

Erg benieuwd en ik hoor graag!

Marjan
Nicole

Re: Alternatief eten- Moerman en/of Houtsmuller

Bericht door Nicole »

Beste Martje,

Ik ben bijna 47, en sinds april 2013 gediagnosticeerd met uitzaaiingen van melanoom kanker, ik heb kleine tumoren in buik en op bijnier (kleiner dan 5 cm). De tumoren zijn de afgelopen 8 maanden nauwelijks gegroeid. Mijn eerste melanoom had ik op 19 jarige leeftijd in een moedervlek op mijn rug. Die is verwijderd destijds en na 10 jaar controle werd ik schoon naar huis gestuurd. Dat is 27 jaar geleden.. Dat kan dus ook.
Sinds mijn diagnose ben ik nog veel gezonder gaan eten dan ik al deed, het lijkt op Moermann en Houtsmuller. Veel groentesapjes, alles biologisch, rauwkost, hennepzaadolie en kokosolie/boter en salades, Ik eet nauwelijks koolhydraten, geen bewerkte suikers en weinig zuivel van koeien. Wel geitenkaas, of geitenyoghurt en Kefir. Ik eet wel 2/3 x rood vlees en vis.
Daarnaast ben ik in behandeling bij een Niet Toxische Tumor Therapie Arts. Al die maanden slik ik allerlei supplementen om mijn immuunsysteem in top conditie te krijgen en houden. Ook voer ik dagelijks een koffieklisma uit, schijnen goede resultaten mee behaald te zijn bij melanoomkanker. ook mediteer ik regelmatig. kortom ik laat niets aan het toeval over.

Al met al voel ik me er heel goed bij. Ik heb inmiddels 2 x chemokuur gehad. Die heeft niets gedaan bij mij (voelde me er ook niet ziek van) en ik heb 4x ipilimumap infuus gehad. Op de eerste scan na 3 maanden was helaas nog geen resultaat te zien. Wie weet zien we over 3 weken meer resultaat.

Of ik een langzaam groeiende melanoom heb mede vanwege mijn eten en de supplementen: we zullen het nooit weten want ik kan het niet vergelijken? Ik weet alleen dat ik me nog geen dag ziek heb gevoeld dus ik blijf dit de rest van mijn leven doen.
Groet Nicole
martinus67

Re: Alternatief eten- Moerman en/of Houtsmuller

Bericht door martinus67 »

Moerman en Houtsmuller is wel erg verouderd....

Hier is een nieuwer boek...ETEN TEGEN KANKER van 2 candadese artsen. Geen dure ingewikkelde dingen (supplementen)... wel goede adviezen!

http://www.bol.com/nl/p/eten-tegen-kank ... t_overview

ik zie dat het ook alweer uit de handel is.... wel nog het kookboek en een algemener boek. ....

maar er is zat te vinden..

ook een goede bron van info:

www.nutritionfacts.org

succes!
Plaats reactie