Praten met lotgenoten

Wij nodigen je uit jezelf hier voor te stellen. Een nieuw topic op dit openbare forum kun je starten onder forum Melanoom of onder forum Oogmelanoom.
Plaats reactie
Gerdien55

Praten met lotgenoten

Bericht door Gerdien55 »

Goedenavond, ik zou graag praten met mensen die ook een melanoom hebben, daaraan geopereerd zijn, en ook een lymfeklier is weggehaald.
Groetjes Gerdien
marijke

Re: Praten met lotgenoten

Bericht door marijke »

Beste Gerdien, ik heb je berichtje gelezen, jammer dat je ook een melanoom hebt, bovendien ook nog lymfeklier verwijderd.
Ik heb zelf 2 x een melanoom gehad in 1998 en in 2017, maar geen lymfeklier verwijdering.
Op zich doet een melanoom al heel veel met je, ik vond het erg confronterend, zp denk je nog dat je gezond bent en zo hen je ineens kanker om het maar hardop te zeggen.
Het Forum is niet zo erg actief meer, het meeste soeelt zich af op de besloten kennis groep melanoom op Face Boek.
Je kunt hier proberen contact te maken, je kunt ook bij Stichting Melanoom om een buddy vragen.
Die kan jou helpen om eens te praten met iemand die hetzelfde heeft ondergaan.
Op zich is het heel fijn om te praten met lotgenoten, omdat een melanoom door je naaste omgeving toch vaak anders bekeken wordt dan door een lotgenoot.
Zelf heb ik heel veel baat gehad bij lotgenotencontact, temeer daar er in 1998 nog niet zo heel veel andere mogelijkheden waren.

Ik wens je heel veel sterkte en vooral gezondheid en als ik nog iets voor je kan doen, laat het even weten.
Hartelijke groeten, Marijke
Gerdien55

Re: Praten met lotgenoten

Bericht door Gerdien55 »

Lieve Marijke,
Dankjewel voor je reactie, het is inderdaad heftig allemaal.
Bij mij zit het in mijn enkel, daar heb ik nu een best grote wond, en voel me nu best “verminkt”.
Jammer dat hier niet veel meer gebeurt, ik heb geen Facebook, dus daar kan ik me niet bij aansluiten.
Een buddy lijkt me fijn, ik ga eens uitzoeken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen,
Lieve groetjes Gerdien
Plaats reactie