Moedervlek weg gehaald op mijn borst

Stel jezelf voor met algemene informatie over jezelf en/of jouw eigen ervaring met melanoom. Gebruik vervolgens één van de andere onderwerpen zoals "Melanoom" en "Behandeling" om verder te communiceren met elkaar.

Moedervlek weg gehaald op mijn borst

Berichtdoor Christavandijk » zo 27 okt 2019, 21:24

Hoi allemaal,
Ik heb vorige week vrijdag nu al een week geleden een moedervlek weg gehaald op mijn borst.
Er zitten 11 hechtingen in en die worden er aanstaande vrijdag uitgehaald... Paar keer hier mee na de dokter geweest die zei dat het niet nodig was om deze weg te halen. Second opinion laten doen en die zeiden van wel. Hij is bruin,donkerbruin en op sommige plekjes was die zwart. Hij jeukte en steekte en dat waren de klachten die ik had...
Ik zit in zn ongelofelijke spanning afgelopen week en nu... Wie is er nog meer bij Bergman behandeld voor dit ? Ik hoor zo graag ervaringen op het wachten van de uitslag en hoelang.. in princiepen zou ik vrijdag pas wat horen als de hechtingen er uit worden gehaald maar ze hebben afgesproken om mij te bellen wanneer de uitslag er is omdat ik me enorm druk maak.
Ik hoor heel graag ervaringen misschien dat me dit rust geeft!
Groetjes Christa
Christavandijk

Re: Moedervlek weg gehaald op mijn borst

Berichtdoor marijke » ma 28 okt 2019, 05:45

Hallo Christa,

Ik herken je spanning hoor, echt heel vervelend, je kunt voor je gevoel niets doen. Het voelt alsof je hele lichaam verkrampt is.
Maar misschien moet je jezelf toch maar wat tot rust brengen.
Het heeft geen zin om je druk te maken over iets wat je nog niet zeker weet.
Dat dit de spanning niet weg neemt is logisch, maar misschien toch maar zelf denken, laat ik het nu eerst maar afwachten.

Ik zou in jou geval ook proberen om zelf te bellen en vragen of er al iets bekend is.
In mijn ervaring is een belofte, we zullen u bellen als de uitslag er is, niet altijd volledig afgedekt.
Dus zelf een keer bellen, is te proberen.
Het is nu toch al een week geleden.

Heel veel sterkte met deze onzekerheid en hoop zo voor je dat het "niets" is.
Hou ons op de hoogte, groet, Marijke
marijke

Berichtdoor Christavandijk » ma 28 okt 2019, 08:06

Bedankt voor je lieve reactie!
Ik heb vorige week al twee keer gebeld. Daarna vertelden ze dus dat het maandag pas bij de patholoog lag en zeker 7 dagen op kweek moet.
Het vervelende is de weg er ook na toe al.. huisarts vond hem niet goed er uit zien, doorgestuurd naar de dermatoloog die vond hem prima. Terwijl je als ik hem op de foto terug zie er echt heel naar uit ziet.
Toen na Bergman geweest en die dermatoloog vond hem er onrustig uit zien..
Heb van de huisarts oxcozepam gekregen waar ik heerlijk op slaap nu . Alleen overdag maak ik me erg druk!
Iemand ervaring met hele nare moedervlekken die wel goed waren? Ze hebben bij mij ook al een extra stuk huid meegenomen zodat als het niet goed is dit niet weer hoeft gedaan te worden.
Groetjes!!
Christavandijk

Berichtdoor marti » ma 28 okt 2019, 12:53

Dag Christa,

De onzekerheid is vreselijk, het niet weten. Goed dat je medicijnen hebt waardoor je tenminste kunt slapen.

Het kan soms zijn dat de patholoog anatoom er niet direct uit is en zelfs nog een tweede - of derde mening wil vragen- het is niet altijd zwart-wit, maar de uitkomst moet betrouwbaar zijn. Goed dat je huisarts je medicijnen heeft gegeven zodat je tenminste slaapt.

Heb ervaring met 'normaal 'uitziende moedervlek' die niet normaal was en en ook een heel verdachte plek die normaal was.
Het blijft altijd afhankelijk van het oordeel van de patholoog anatoom, en dat kost tijd.

Voor nu: probeer wat afleiding te zoeken, dat klinkt makkelijker dan gezegd - maar ga iets doen, je hoeft nog niet direct van het ergste uit te gaan, niet alleen leven wij met je mee: graag horen wij van je, als je de uitslag hebt.

Hartelijke groet,

Marti
marti

Berichtdoor Christavandijk » wo 30 okt 2019, 09:20

Vandaag weer gebeld en het is bijna twee weken geleden nu. Er is nog steeds niks binnen. Moet ik dit positief opvatten of juist negatief ? Het duurt wel erg lang nu... bij wie ging het sneller of juist langzamer ? Ik hoor het heel graag! Liefs Christa
Christavandijk

Berichtdoor marijke » do 31 okt 2019, 07:37

Hallo Christa,

Jammer dat je nog niets weet. Je vraagt wat gunstiger is, ik denk dat daar geen zinnig woord over te zeggen valt.
Bij mijn eerste melanoom duurde de uitslag langer en bij mijn tweede melanoom was de uitslag er eerder.

Wat Marti ook al zei, men wil ook zeker zijn van de juiste en volledige uitslag, dit moet zeker betrouwbaar zijn.
Er komt veel meer bij kijken, het is niet zomaar een ja of nee onderzoek.

Sterkte met wachten en we duimen voor goede uitslag.
Groetjes, Marijke
marijke

Berichtdoor Christavandijk » do 31 okt 2019, 11:20

Bedankt Marijke! Duurde deze uitslag langer dan twee weken? Het staat nu 10 dagen op kweek nog niet binnen. Net weer gebeld! Zou het dan ook kunnen dat het morgen nog niet binnen is als ik mijn afspraak heb en de hechtingen worden verwijderd? Heb een enorme rot dag! Het is echt nog even afwachten de laatste dag... hoop ik! Groetjes Christa
Christavandijk

Berichtdoor marijke » do 31 okt 2019, 18:50

Hallo Christa,

Wat ontzettend vervelend voor je, begrijp dat je een rotdag hebt gehad, zie eigenlijk net pas je bericht.
De eerste keer was het 2 weken. Maar daar ging alles anders dan normaal, kreeg ook niet te horen dat het een melanoom was, maar is al 20 jaar geleden.
De tweede keer moest ik bellen na 2 wkn, maar werd ik na 1 week gebeld door de assistente dat ik de volgende dag langs moest komen. Is nu 2 jaar geleden.
Gelijk een paniek gevoel, zo van dat is foute boel als ik zelf langs moet komen. En inderdaad was het een melanoom, gelukkig nog heel klein.

Ik weet niet hoe het bij de Bergman Kliniek gaat, hopelijk krijg je morgen bericht en ik hoop goed bericht, wachten is ontzettend naar, ik verkrampte er ook van.
Je moet eigenlijk afleiding zoeken, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Sterkte hoor, groetjes, Marijke
marijke

Berichtdoor marijke » vr 08 nov 2019, 07:19

Hallo Christa,

Hoe gaat het nu met je? Ik vroeg mij af of je inmiddels al bericht gekregen hebt van de Bergman Kliniek.
Zo ja, was het hopelijk een goed bericht.

Ik wens je in elk geval het allerbeste en hoor graag hoe het afgelopen is.

Hartelijke groet, Marijke
marijke

Keer terug naar Voorstelhoekje