Hallo,
Ik ben Christa 50 jaar , getrouwd met Liesbeth en moeder van Joy 24 en Brian 19 jaar.
In 2014 werd er bij mij op mijn linker schouder een melanoom verwijderd met een breslow dikte van 0.45, heel gunstig.
2 keer snijden en klaar was het antwoord van mijn toenmalige dermatoloog, de kans dat je er nog 1 krijgt is net zoveel als de kans dat ik er 1 krijg.
Toch had ik met dat antwoord heel veel moeite en ben gaan zoeken...uiteindelijk heb ik een hele goede dermatoloog gevonden die daar heel anders in stond.
ik zocht toch een bepaalde zekerheid waar ik me aan vast kon houden en hij begreep dat.
ik kwam bij hem 2 keer per jaar op controle en 1 keer per jaar een onderzoek met de fotofinder.
in sept 2017 werd er een verdachte moedervlek gevonden , deze is verwijderd en helaas een melanoom in situ, opnieuw snijden.
De volgende controle in december 2017 weer een verdachte moedervlek dus weer snijden,
Helaas weer een melanoom in situ dus weer snijden , en nu morgen een echo van mijn lymfe klieren hals/knieholte.
ik heb een hele fijn dermatoloog die goed luistert en handelt, ik heb een gesprek gehad of ik nu naar een melanoom centrum moet.
Ik weet dat er verder niks kan als iedere 3 maanden controle en indien nodig weer weghalen.
Alleen denk ik dan moet ik me niet laten onderzoeken ivm erfelijkheid 3 maal in 3 jaar is veel en is er toch niet meer mogelijk.
Aan de andere kant denk ik ik voel me heel prettig bij deze arts en ik vertrouw hem volledig, in een centrum word je weer 1 van de vele.
Ik wee het echt niet wat ik moet doen, misschien kunnen jullie met me meedenken en heeft iemand anders dezelfde strijd gehad.
alvast bedankt
gr Christa