Hi
Ik heb destijds een melanoom op mijn kuit geconstateerd. Na verwijdering in het OLVG bleek hij iets meer dan 2 mm dik (Breslaw). In het OLVG is toen aansluitend de huid 1 cm rondom de melanoom verwijderd en ook zijn 2 lymfe in de knieholte en 2 in de lies verwijderd omdat ze geïnfecteerd waren.
Vervolgens kreeg ik het verzoek of ik deel wilde nemen aan een onderzoek in het AVL. Waarbij de controle groep geen operatie onderging en bij mij de lymfe klieren ind e lies zowel oppervlakkig als diep verwijderd zijn. Ik had na de operatie in het OLVG al last van Lymfe oedeem in het been maar na de operatie is het AVL is dit veel erger geworden. Inmiddels gestopt met roken. Ik geef toe ik was een zware roker maar tegen mijn verwachting in lukt stoppen heel goed. Dankzij de Chanpix.
Volgens het bloed onderzoek zou ik schoon zijn en zijn de problemen die ik nu ondervind niet gebruikelijk voor deze behandeling en melanoomkanker.
De lymfe oedeem wordt maar langzaam minder. Ondanks alle inspanningen. Recent heb ik ook erg veel last van mijn buik. Voelt als een ballon en zeg 2 maanden terug had ik op het laats dagelijks last van een drukkende pijn op de borst, vervolgens de maag en eindigend met overgeven. Op gegeven moment was dit 5 dagen achter elkaar dat ik elke avond of nacht 3 uur ellende had.
Inmiddels gebruik ik maagzuur remmers die wel iets helpen. Mn. het overgeven blijft nu achterwege.
Maar het opgezollen gevoel in de buik blijft. Ook merk ik dat ik min buik niet meer kan indrukken of, via ademhaling, kan intrekken. Bij aantrekken van schoene, sokken etc. zit mijn maag echt in de weg en kom ik in ademnood. Suggesties als dat het door zwaarderworden, etc. komt kan ik weg wijven want daarvoor ging alles veel te snel.
Ook heeft het een negatief effect op de lymfe oedeem. Lopen gaat weer moeilijker. (los van de ademnood die ik recent heb) Het vocht hoopt zich weer duidelijk op in de lies als ik ga lopen.
Daarnaast is mijn buik aan de boven en aan de onderzijde gevoeliger. Had ook last van krampen. Gassen geven ook problemen terwijl ik eigenlijk niet meer gas dan vroeger lijk te produceren. Dus de spijsvertering lijkt opzich in orde.
Het AVl heeft inmiddels wel toegezegd dat ze een pet-scan zullen maken, maar daarover moet ik nog bericht ontvangen.
Ik las op het forum dat er ook andere waren die in het verleden problemen hadden die in deze sfeer lagen. Graag zou ik daar meer van horen om vast te kunnen stellen of het nu wel of niet melanoom gerelateers is. Ik had een melanoma maligna met diverse kleuren . http://www.huidziekten.nl/zakboek/dermatosen/ntxt/NaeviTumorenMaculaOverzicht.htm