Start behandeling ipilimumab

Plaats reactie
Anita
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 10 nov 2014, 11:06

Start behandeling ipilimumab

Bericht door Anita »

Maart 2009 is er bij mij melanoom geconstateerd op mijn linkerbeen. Diepte 3,5. Na de chirurgische verwijdering gestart met interferon gedurende een jaar. Dit was een zwaar jaar, continu moe, misselijk en een grieperig gevoel, maar toch doorgezet. Hierna de gebruikelijke follow-up en vorig jaar kreeg ik te horen, nu hoeft het nog maar 1x per jaar, dus grote opluchting. Afgelopen augustus moest ik plotseling bloed ophoesten. Op de gebruikelijke longfoto was niets te zien, maar mijn huisarts vertrouwde dit niet en verwees me door voor een ct-scan. En helaas, longmetastasen... Gelijk gestart met dacarbazine, maar vorige week kreeg ik te horen dat het niets had geholpen. Nu moet ik aanstaande woensdag starten met ipilimumab. Ik zie er ontzettend tegenop, zeker na het lezen van de folder met de mogelijke bijwerkingen. Graag zou ik dan ook de ervaringen willen horen van anderen.
Groeten,
Anita
Paladium
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 22 jan 2014, 14:08

Re: Start behandeling ipilimumab

Bericht door Paladium »

Hoi Anita,

Wat een verhaal zeg. Hoop dat het allemaal goed gaat komen en dat b.v. Ipi daar een goede start voor is.
Je kunt op de forum in de sectie "melanoom" de ervaringen van lotgenoten tegenkomen in relatie tot Ipilimumab.

Wat de bijwerkingen betreft is het simpel: bij de geringste twijfel direct contact opnemen met het ziekenhuis.
De vervelende scenario's kunnen ontstaan wanneer er niet adequaat en tijdig op afwijkingen wordt ingegrepen.
Dus beter een keer teveel dan te weinig aan de bel trekken.

Heel veel sterkte en succes,
Ben

P.s. bedoel je met "diepte 3,5" een dikte van 3,5mm?
Meer info rondom melanoom? Zie b.v. : http://www.melanoomforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=563
Plaats reactie