Even voorstellen

Voorstelhoekje uit 2020

Even voorstellen

Berichtdoor Cor » za 25 apr 2020, 14:39

Hallo ik ben Cor. In 2016 had ik een plekje op mijn rechterborst. Naar de huisarts en die zei dat ik het weg kon laten halen of kon laten zitten. Op aandringen van mijn vrouw heb ik het weg laten halen. Binnen een week werd ik door de huisarts gebeld dat het een kwaadaardige melanoom was. Ook was er al een afspraak gemaakt bij de oncoloog. Binnen een paar weken geopereerd waarbij ook de poortwachter werd verwijderd. Ook die was aangetast, dus mijn lymfeklieren aan de rechter kant werden verwijderd.
Nu, vier jaar later, kreeg ik enkele plekjes bij het litteken. Vanwege de coronacrisis durfde ik geen contact op te nemen totdat Ik op een maandagavond Weer een plekje constateerde die de volgende morgen donker was. Toch maar contact opgenomen en kon direct naar de huisarts, die keek en belde direct met de dermatoloog. Binnen een half uur zaten wij bij de dermatoloog en er werd direct een biopt genomen. Paar dagen later belde de dermatoloog met de mededeling dat het uitgezaaide kwaadaardige melanoom was en hij nam contact op met degene die mij vier jaar geleden had geopereerd. Ondanks de coronacrisis kon ik een paar dagen bij hem terecht. Door de PET-scan, gelukkig niet verder uitgezaaid. Overgedragen naar het AvL. Daar een intakegesprek gehad. Door de MRI-scan, gelukkig niet uitgezaaid in het hoofd. Voorgedragen en geaccepteerd voor de T-VEC behandeling.
Start van de T-VEC behandeling is op 14 mei 2020.
Medio 2016 werd een kwaadaardige melanoom op mijn rechterborst bij mij geconstateerd.
Nu kwaadaardige uitzaaiingen geconstateerd. Mijn vrouw heeft al ruim 30 plekjes geteld. Doorgestuurd naar het AvL en ik ga 14 mei 2020 starten met T-VEC behandeling.
Cor

Re: Even voorstellen

Berichtdoor marijke » zo 26 apr 2020, 06:49

Beste Cor,

Wat een tegenvaller voor je, om na 4 jaar toch nog geconfronteerd te worden met deze uitzaaiingen. Begrijp dat het een moeilijke stap voor je was om in deze Corona tijd naar de huisarts te gaan. Gelukkig dat je toch gegaan bent en het controle traject volop in gang gezet is. Ook heel fijn te lezen dat je doorgestuurd bent naar het AvL en daar je behandeling gaat krijgen. In het AvL is zeer veel kennis aanwezig op melanoom gebied. De datum van 14 mei duurt nog wel even, maar hopelijk gaat je behandeling aanslaan en kun je er straks op terug kijken.

Heb zelf geen ervaring met deze behandeling, maar weet wel van mensen waarbij de T-Vec behandeling succesvol was.

Ik wens jou en je naasten om je heen veel sterkte voor de komende tijd en hoop van harte dat de T-Vec zijn werk zal doen.

Hoop dat je nog reacties krijgt van mensen die al ervaring met deze behandeling hebben, houd moed en meelevende groeten, Marijke
marijke

Keer terug naar 2020