Encorafenib

Encorafenib

Berichtdoor jalicons » wo 15 mei 2019, 10:35

Heeft iemand al ervaring met een behandeling met Encorafenib
jalicons

Re: Encorafenib

Berichtdoor marti » wo 15 mei 2019, 17:48

Zelf heb ik geen ervaringen, hoop natuurlijk dat je reacties krijgt - heb je vraag voorgelegd aan ons team moderatoren.

Hartelijke groet
Marti
marti

Berichtdoor Nmgn8019 » do 16 mei 2019, 08:00

Dag jalicons,

Het zou kunnen zijn dat hier mensen zijn met ervaring met encorafenib, ik inderdaad ook niet.
Encorafenib is (meestal i.c.m. binimetinib) de nieuwste generatie BRAF-MEK remmers.
Het is dus een zusje van dabrafenib i.c.m. trametinib (D + T) en een zusje van vemurafenib i.c.m. cobimetinib (V + C).

Deze combi's worden ingezet bij inoperabel uitgezaaid melanoom en de combi D + T ios sinds een aantal maanden ook beschikbaar bij hoog risico melanoom (stadium IIIa, IIIb, en IIIc).

Hopelijk kun je wat met deze info.
Succes, geluk en sterkte met de behandeling!
Nmgn8019

Berichtdoor marti » do 16 mei 2019, 14:19

Dag Jalicons;

Hieronder alvast een linkje naar de gids bijwerkingen Immunotherapie van ESMO

https://www.esmo.org/content/download/1 ... -Ervan.pdf

Verder nog een linkje naar onze besloten FB pagina - de kennisgroep- hier kun je aanmelden en eventueel een oproep plaatsen.

https://www.facebook.com/groups/StichtingMelanoom/

Sterkte met je therapie,

Marti
marti

Berichtdoor hemmo » di 10 dec 2019, 19:41

Na niet goed aangeslagen immuuntherapie ( Trial) overgestapt op BRAF\Mek ( Braftovi en Mektovi). Metastase milt na 3 mnd geslonken van 15mm naar 6 mm. Therapie slaat dus aan .....wachten is op resistentie .
Na zeer pijnlijke invalidiserende bijwerking ( artritis ) voeten en handen nu op halve dosis . Nog wel pijnlijke knie ( met vocht) en linker hand maar verder redelijk vitaal en weer aan het werk. Graag hoor ik ervaringen van anderen En met name remedies tegen artritisklachten.
hemmo

Berichtdoor marti » vr 13 dec 2019, 14:22

Dag Hemmo,

Had je bericht gelezen en beantwoord, door een speling van 'internet " zie ik deze niet terug, excuses hiervoor. Je schrijft dat je aan een trial met immuun hebt meegedaan maar door de heftige bijwerkingen moest stoppen.
Weet je ook welke immunotherapie je had ?

Hoop natuurlijk dat de Braf/Mek zijn werk lang zal doen, het is nu natuurlijk afwachten, maar is er een plan B ?

Ken in ieder geval een klein aantal mensen die het sinds jaren goed doen op de BRAF/MEK remmers.

Zelf heb ik geen ervaring met zowel de remmers als de immunotherapie, op dit forum lezen niet veel actieve leden, maar kan altijd vragen een van de lotgenoten om contact op het forum op te nemen. Een andere mogelijkheid is dat je je aanmeldt bij onze besloten Stichting Melanoom Facebook groep - je kunt je aanmelden met je eigen FB account, of ivm privacy een pseudoniem account aanmkane.

Laat mij svp weten of je wil dat ik lotgenoten actief vraag hier te reageren ?

Wens je sterkte met je artritis klachten en hartelijke groet

Marti, moderator
marti

Keer terug naar Behandeling - Encorafenib en binimetinib