Even voorstellen.

Voorstelhoekje uit 2016

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor marti » za 17 dec 2016, 09:47

Dag Posi,

Uit je berichten op het forum begrijp ik dat de beslissing om je AK " ruim en diep'weg te laten halen door een plastisch chirurg, is genomen in verband met je angst. Je bent aan het herstellen van een best grote ingreep lees ik op 16 december.

Mooi te lezen dat je er een goed gevoel bij hebt, maar ik ben bezorgd over je gevoelens van angst, die je niet kunt delen met je omgeving.(zoals je schrijft).

Volgens mij is het krijgen van een diagnose melanoom, hoe gunstig ook, echt erg, het krijgen van een diagnose actinitische keratose is echt vervelend, beide vereisen een andere behandeling/controle plan.

Op de site van stichting melanoom, onder "Nieuws" staat : melanoom nieuws nr 2 2016. Als je dit download vind je op blz 8 een artikel van een lotgenoot: Omgaan met spanningen rond de diagnose en behandeling van (uitgezaaid) melanoom.
Dit gaat over een lotgenoot in een andere situatie, maar er staan bruikbare tips in. Misschien kun je eens gaan praten met je huisarts voor professionele ondersteuning om te leren omgaan met je angsten na de diagnose melanoom.

Groet,
Marti
marti

Berichtdoor Posi » zo 18 dec 2016, 10:44

Goedemorgen,

Ik heb die keuze gemaakt omdat een behandeling met stikstof in het verleden als resultaat heeft opgeleverd dat ik meerdere vervolg behandelingen moest ondergaan om het weg te krijgen met alsnog een operatieve ingreep.
Ik heb veel lelijke littekens over gehouden aan het stikstof gebeuren met zelfs plekken die na behandeling weer gewoon terug kwamen waardoor het aangezicht er niet beter op werd.
De vlek in mijn gezicht groeide ineens erg hard en werd grilliger van structuur,ik heb in mijn jeugd in een tropisch land gewoond waar ik ernstige zonneschade heb opgelopen wat er nu de laatste jaren uit komt,ik wil geen enkel risico meer nemen dat een veranderende vlek of moedervlek nog eens veranderd in een melanoom of andere ernstige vorm van huidkanker.
Het is nu weg,wat overblijft is een streep en geen grote witte vlek zoals ik in het verleden heb ondervonden,ik heb die keuze gemaakt samen met de plastische chirurg omdat ik me hier goed bij voel,mocht de zalf niet worden vergoed dan neem ik die graag voor eigen rekening.
Posi

Berichtdoor marti » zo 18 dec 2016, 15:14

Dag Posi,

Het spijt mij als ik de grondslag van je beslissing tot een grote ingreep (angst voor melanoom) verkeerd had begrepen; het is een combinatie van factoren geweest als ik het nu goed begrijp.

Dank je wel voor je toelichting,

Marti
marti

Berichtdoor Posi » zo 18 dec 2016, 19:04

Hoi Marti,

Nee joh dat is toch helemaal geen probleem ik was hartstikke blij met je reactie en heb er heel veel aan.
Dus Marti geen spijt hebben hoor en gewoon blijven reageren.

Groet Posi
Posi

Vorige

Keer terug naar 2016