Even voorstellen.

Voorstelhoekje uit 2016

Even voorstellen.

Berichtdoor Posi » ma 31 okt 2016, 07:30

Ik ben een vrouw van 47 en heb enkele jaren geleden een melanoom gehad,die is weggehaald maar door de binnen de normen gestelde dikte geen nabehandeling gehad .
Wel heeft dit veel onzekerheid en angst in mijn leven gebracht met de gedachte dat een melanoom zomaar kan gaan ontwikkelen zonder dat je het in de gaten hebt.
Sindsdien sta ik onder controle van de dermatoloog en is het op een enkele uit voorzorg weg gehaalde moedervlek na redelijk rustig op mijn huid.
Vorig jaar ontdekte ik ineens een vlek op mijn gezicht die me nog niet eerder zo was opgevallen,afspraak gemaakt en de arts concludeerde een ouderdomsvlek,dus gerustgesteld weer naar huis.
Dit jaar na de zomer vakantie vond ik die vlek ineens erg veranderen,hij werd groter,donkerder en er leek wel een korstje op te komen,ook mijn man viel het op.
Vorige week een afspraak gemaakt en kon gelijk terecht,ook de arts vond het een vreemde vlek en kon me dit keer niet geruststellen zei ze,er werd per direct een biopt genomen en woensdag krijg ik de uitslag.
Ik heb al dagen lang buikpijn van de zenuwen,heb er zelf geen goed gevoel over en de angst van jaren geleden is in alle hevigheid terug.
Moest dit even van me afschrijven omdat mijn omgeving niet altijd begrip heeft voor mijn angst.
Posi

Re: Even voorstellen.

Berichtdoor PaulaK » ma 31 okt 2016, 16:22

Dag Posi, veel sterkte met het wachten op de uitslag. Het zijn altijd slopende dagen. Ik duim voor je dat de uitslag goed is. Groetjes, Paula
PaulaK

Berichtdoor marijke » di 01 nov 2016, 07:05

Hallo Posi,
Ik heb je verhaal gelezen, wel weer een spannend moment nu, dat gevoel kent iedereen die wacht op de uitslag.
Goed hoor, dat je het van je afgeschreven hebt op het forum.In elk geval heel veel sterkte morgen en hoop van harte dat de uitslag goed is.
Laat ons weten hoe het morgen verlopen is.
Groetjes, Marijke
marijke

Berichtdoor Posi » do 03 nov 2016, 07:17

Goedemorgen,

Gisteren telefonisch de uitslag gehad van de assistent,het is Actinische Keratose een voorloper van huidkanker.
Een grote opluchting dat het geen melanoom is maar het moet wel weg,de assistent stelde voor om dit met stikstof te doen maar nu ben ik hier nogal sceptisch over omdat de resultaten met stikstof niet zo en doeltreffend mooi zijn en het zit op mijn wang dus precies in het zicht.
Liever had ik hier met de behandelend arts over gesproken en denk eigenlijk aan een second opinion ivm de behandeling.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het stikstof en de resultaten hiervan?
Posi

Berichtdoor sporten » do 03 nov 2016, 12:45

Hallo Posi,

A.K. komt heel veel voor, z.g. zonneschade.
Je kunt hier veel op internet over vinden.
Inderdaad kan de plek ook bevroren worden.

Het hangt van jou en de dermatoloog af, of je voor jouw gezicht hiervoor kiest.
In het verleden is mijn plek op mijn wang ook met stikstof behandeld, echter er een een nogal grote plek overgebleven.

Onlangs constateerde ik op mijn gezicht 2 hele kleine plekjes.
De dermatologe wees mij er nadrukkelijk op, dat bevriezen op het gezicht niet haar voorkeur had, zij zou dit nooit doen.
Wij hebben toen gekozen voor Picato, ik had dit al eerder gehad met goede resultaten.
Picato is een duur middel, de apotheek rekende bijna € 100,00 hiervoor.

Dit middel moet je 3 dagen gebruiken en dan is het de bedoeling dat de plek verdwijnt = is dus heel snel, als het werkt.

Het plekje zat bij mij nu ongeveer 1 cm onder mijn oog en ik had grote twijfels hierover, aangezien de behandelde plek een stuk groter wordt als de aangedane huid.Volgens de dermatoloog was dit geen probleem !.
Inderdaad ging dit niet goed, de volgende dag terug naar de dermatoloog, gelijk stoppen.
Mij werd toen wel verteld, aangezien ik zo'n heftige recatie had gehad, dat het middel waarschijnlijk wel zijn werk had gedaan.
De 2 plekjes zijn verdwenen. Dus een heel goed resultaat.

Ook is er een middel Aldara, dat niet bij mij werkte.
Ook het middel Efudix is beschikbaar ( dat moet je veel langer gebruiken en ik vind de reacties op internet niet prettig ).

M.b.t. het middel PDT, daar zou ik zelf niet voor kiezen.
Een vriend heeft deze behandeling ondergaan, de behandeling was vreselijk vond hij.

Nu ik hoop, dat je hier iets aan hebt.

Groetjes,

Ineke
sporten

Berichtdoor Posi » do 03 nov 2016, 17:10

Dankjewel Ineke hier kan ik wat mee.
Ik heb over 2 weken een afspraak voor een second opinion bij een ander ziekenhuis ben erg benieuwd wat die arts adviseerd maar neem in ieder geval de naam van jou middel mee.
Ik ben ook niet voor een behandeling met stikstof in mijn gezicht,heb het eerder op mijn lichaam gehad en ook dat is een hele plek gebleven.

groetjes Posi.
Posi

Berichtdoor marijke » do 03 nov 2016, 18:27

Hallo Posi,

Heel goed advies van Ineke, daar heb je zeker wat aan.
Wat betreft mijn eigen ervaringen met AK.
Met stikstof behandelingen gaat het bij mij niet weg, hou er geen plekken aan over, maar het plekje zelf gaat toch niet helemaal weg.
Heb zo'n 8 jaar geleden Eufidex gebruikt voor mijn gezicht, dit was inderdaad zeer heftig, rood en pijnlijk gezwollen gezicht, maar het resultaat was wel heel mooi en goed.
Zo'n behandeling moet je echt inplannen, als je niet veel weg moet enzo, want iedereen vraagt, wat heb jij nou?.
Ook nog een keer een middel van 3 dgn gehad, naam weet ik niet meer, werking was lang zo heftig niet maar het plekje ging niet helemaal weg.

Fijn dat je nog een second opinion krijgt en sterkte maar en nog fijner dat het geen melanoom is.

Groetjes, Marijke
marijke

Berichtdoor Posi » wo 14 dec 2016, 07:39

Goedemorgen,

Afgelopen maandag is mijn vlek door de plastisch chirurg verwijderd,er is ruim en diep weggehaald en het zal een redelijk litteken worden.
De pijn is te doen,mag 3 dagen niet werken,bukken ,tillen enz iets wat ik best moeilijk vind omdat je qua lichaam verder niets mankeert.
Ik heb om de zalf Kelo-Cote gevraagd,deze zalf werkt super bij litteken vorming en zorgt ervoor dat het na dat de hechtingen er uit zijn mooi geneest.
Ben opgelucht dat het is gebeurd maar psychisch begint het nu pas weer in te dalen.
Posi

Berichtdoor sporten » wo 14 dec 2016, 14:05

Hallo Posi,

Ik ben heel benieuwd, wat nu de afweging is geweest om dit plekje weg te laten halen door de plastisch chirurg en niet gekozen is voor Picato.
Picato geeft geen lidteken en je bent er vanaf na 3 dagen.

Groet,

Ineke
sporten

Berichtdoor marti » do 15 dec 2016, 08:24

Dag Posi,

Ben - ook zeer benieuwd naar de afweging van de chirurgische behandeling van actinitische keratose- (AK) en de keuze voor een plastisch chirurg ipv een dermatoloog.
Ik begrijp niet goed: ruim en diep weggehaald, AK is toch iets van de bovenste huidlaag ?

Valt dit onder verzekerde zorg ?
Littekencreme, is de werking van deze crème wetenschappelijk onderbouwd
Valt deze creme onder verzekerde zorg ?

Groet,
Marti
marti

Volgende

Keer terug naar 2016