Wel of niet, ben zeer onzeker

Voorstelhoekje uit 2016

Wel of niet, ben zeer onzeker

Berichtdoor Papa Junior » zo 25 sep 2016, 13:43

Hallo Allemaal,

'n tijdje terug was ik m'n voeten aan het verzorgen, en dus ook de eelt van m'n hak/hiel aan het verwijderen. iets wat ik al jaren doe trouwens.

Laatste keer bij het verwijderen van de eelt ontdekte ik 'n vreemde zwarte vlek er onder, de grootte van 'n 20 cent munt.
Deze vlek voelde zelf vrij zacht aan.

Gezien het iets was wat er niet thuis hoorde toch maar even bij de huisarts langs gegaan.
Deze vond het maar 'n vreemd iets dus verwees me naar de Dermatoloog waar ik Vrijdag de 16e September ben geweest.
Bij het bekijken ernaar was de eerste vraag of Menaloma in de familie voorkwam, wat ik met nee antwoorde.
De arts zei dat het ook iets van 'n trauma kon zijn, dus ging gelijk biopsy nemen.

Voordat ze hieraan begon zei ze, als het enkel bloed is, geen probleem, dan was het 'n trauma.. Maar als het allemaal zwart is kunnen we 'n probleem hebben.

Het snijden begon, en ik lag te wachten op het bericht dat het enkel bloed was..

Nee, dat kwam er niet, het enige wat ze zei was dat het erg stug was en ze vrij diep moest gaan.

4 hechtingen later vroeg ik of ze me iets kon zeggen, wat volgens haar niet kon want het moest naar het lab gestuurd worden.

11 Oktober moet ik terug komen voor de uitslag.

Ik kon gelukkig na 2 dagen weer gewoon lopen met beide schoenen aan en heb verder ook nergens last van.

Ons huishouden is hierdoor wel wat van slag geraakt moet ik zeggen, al is er nog niks bekend nu.

We hopen dat het niks is natuurlijk, maarja.. als je alle info's en foto's etc via internet ziet... *slik*

Misschien heeft er hier iemand wel eens gehoord over de Melanoom op hak/hiel? want doktor zei dat het 'n zeer ongebruikelijke plek zou zijn.

Hou jullie op de hoogte zodra ik iets meer weet.

Vriendelijke Groet,
Papa Junior

Re: Wel of niet, ben zeer onzeker

Berichtdoor marti » ma 26 sep 2016, 17:42

Goedemiddag,

Ja, die onzekerheid dat valt niet mee. Aan de ene kant kan het gewoon 'niets 'zijn na een trauma, aan de andere kant onzekerheid.
Zelfs uitgaande van het slechtste hoeft dit natuurlijk niet meteen het ergste te betekenen.

Moeilijk om eerst gewoon af te wachten zonder dat je je kunt oriënteren op wat er gaat komen, maar daar zit niets anders op.

Als alles goed is: dan kun je dit naast je neerleggen, als het toch melanoom zou zijn kun je je voorbereiden:
1: vraag een fotokopie van het P.A. rapport, dat kun je lezen, bewaren en nazien wat je dan zou kunnen overwegen.
2:Als het melanoom is zal het ruimer uitgesneden moeten worden; als de Breslow dikte > 1.mm is, zou ik zeker vragen ower de mogelijkheid van een poortwachtklieronderzoek (zie ook deze site)
3: overweeg een verwijzingte vragen naar een melanoomcentrum, voor verder onderzoek en opnieuw beoordelen van je PA uitslag.

Voor nu: gewoon afwachten, ik weet het: wachten op iets wat onvoorspelbaar is, blijft zo moeilijk, maar er zit niets anders op.
Hou je ons op de hoogte?
Hoop met je mee op goed nieuws, voor nu:
sterkte
marti.
marti

Berichtdoor Kim1983 » do 29 sep 2016, 21:05

Probeer het beste ervan te denken! Ik heb vandaag zelf ook een moedervlek weg laten halen. De dermatoloog was niet heel positief maar ik probeer te blijven denken dat het mee gaat vallen!

Sterkte met afwachten ik moet 10 oktober terug!
Kim1983

Berichtdoor Posi » ma 31 okt 2016, 07:33

Heb je inmiddels al de uitslag?
Posi

Keer terug naar 2016