voorstellen

Voorstelhoekje uit 2016

voorstellen

Berichtdoor Maurice » ma 11 apr 2016, 10:09

Hallo,

In de zomer van 2015 ben ik door mijn vrouw naar de huisarts gestuurd omdat er een verdachte moedervlek op mijn rug zat, lang verhaal kort...het was een melanoom die dik genoeg was om ook een poortwachtklieren onderzoek te doen. Deze waren gelukkig schoon, de schrik was er nog maar het leven ging door. Pijn van de operatie verdween langzaam. Bij een eerste controle nog een "a-typisch" plekje weggehaald en ook nog wat onderhuidse bobbeltjes bekeken...dat alles was goed. Het vetrouwen kwam wel wat terug maar ik merk dat het mij (tegen mijn verwachting in) toch blijft bezighouden. Inmiddels wel weer lekker aan het sporten en van tijd tot tijd zelfs redelijk intensief. Iets waar ik mij heel prettig bij voel en wat mijn geest nodig heeft. Afgelopen week ging ineens mijn bovenarm weer pijn doen...kleding voelt naar op de huid en soms een steek in mijn arm. Ik dacht ook wat verdikking te zien en te voelen maar heel spannend is het niet...soms denk ik dat ik misschien wat paranoia ben :-) Maar nu begint van tijd tot tijd ook de plek waar de lympfeklieren zijn weggehaald weer pijn te doen doen, een licht stekerig gevoel....is dit iets wat een bekende klacht is? Ik merk dat het ook weer de angst oproept die ik tijdens de zomer had. Natuurlijk ga ik hier naar laten kijken, ik binnenkort weer een afspraak staan voor een check. Ik ben nog zoekende naar de balans tussen licht overdreven reageren en gezonde waakzaamheid.

p.s. nooit gedacht dat ik op forum zou schrijven.

Groet,
Maurice
Maurice

Re: voorstellen

Berichtdoor Hein2 » ma 11 apr 2016, 17:15

Hallo Maurice,

Ik herken mezelf ook in vreemde dingen die met je arm/oksel gebeuren na een oksel toilet. Op de raarste tijd voorbij de behandeling kon ik soms eer rare sensatie bespeuren, Opgezette arm en dof gevoel bij zeer vochtig weer of pijnscheuten/prikkels op de huid. Ik was er enigszins op voorbereid dat de zenuwen (e.d.) herschikken of reageren als een echo. Het verdween gelukkig ook allemaal weer.
In jouw geval zou ik als je bezorgd bent heel goed er aan doen er naar te laten kijken. Blijf er ook rustig onder. Het is ook goed dat je alert bent.
Sterkte...
Hein2

Re: voorstellen

Berichtdoor Maurice » di 12 apr 2016, 10:20

Hein,

Bedankt voor je reactie, en goed te lezen dat het een tijdelijke reactie kan zijn. Ik heb voor donderdag een afspraak staan. De eerste reactie is schrik en angst...gelukkig neemt dat met de tijd dan weer af naar gezonde twijfel.

Groet,
Maurice
Maurice

Keer terug naar 2016