Voorstellen

Voorstelhoekje uit 2016

Voorstellen

Berichtdoor Mirel » wo 30 maart 2016, 07:41

Goedemorgen, ik ben Mirella, 40 jaar en ca. 8 jaar geleden is er bij toeval een melanoom verwijderd. Ik kwam voor heel andere klachten bij de huisarts en bij het luisteren van mijn longen, constateerde zij een afwijkende moedervlek op mijn schouder. Nu zit ik helemaal onder de moedervlekken, dus de kans dat er een keer een afwijkende tussenzit is groot. De dermateloog heeft de plek verwijderd, ik kreeg een folder met info en moest een vervolgafspraak maken voor de uitslag. Ik had voor het eerst met deze materie te maken en dacht het loopt wel los. Ik in mijn eentje naar de vervolgafspraak en daar gaf de dermateloog aan dat hij het niet verwacht had, maar dat het toch een melanoom was met een dikte van 2.5mm. Vervolgafspraak om meer weg te laten snijden en voor het poortwachtersonderzoek. Gelukkig was alles in orde. Inmiddels weet ik als geen ander dat ik enorme mazzel heb gehad met de doorverwijzing van de inval huisarts. Ik hoor het steeds vaker om mij heen en inmiddels ken ik ook al 3 verhalen in mijn directe omgeving waar het niet positief is geeindigd. Ik sta nog steeds onder controle.

De laatste paar weken heb ik een vage (lichte) pijn in mijn bovenarm en voel ik af en toe onverklaarbare (lichte) steken bij mijn oksel. Misschien wel gewoon een slijmbeursontsteking (maar volgens mij is dat veel pijnlijker dan ik nu ervaar). Aangezien het aan de kant van de wond zit, vraag ik mijzelf af of ik met deze vage klachten naar de huisarts moet gaan, aangezien het niet heel pijnlijk is. Ik kijk het nog maar een week aan en als het dan niet weg is, ga ik toch maar langs.

Het meer dat ik denk dat de huisarts mij misschien vindt overdrijven. Nou ja wordt vervolgd...
Mirel

Re: Voorstellen

Berichtdoor marti » do 31 maart 2016, 06:15

Dag Mirel,

Je hebt gegronde reden om je (inval) huisarts te vertrouwen, inderdaad genoeg verhalen, inclusief mijzelf, bij wie het melanoom bijna een jaar, ook 8 jaar geleden, niet herkend werd, zelfs niet door een dermatoloog. Wat dat aan gaat heeft mijn vertrouwen in artsen wel een knak gekregen.

Herkenbaar te lezen dat je een weekje wilt wachten alvorens naar je huisarts te gaan met klachten die hoogstwaarschijnlijk niets te maken hebben met het melanoom dat 8 jaar geleden is weggehaald. Eerlijk gezegd, is dat ook mijn insteek, maar het lijkt erop dat je nu toch iets meer zorgen maakt, en je klachten langer dan een week bestaan, dus waarom wachten ?

Jouw huisarts begrijpt heus wel dat je niet overdrijft maar je gewoon zorgen maakt, ik zou zelfs nog voor het weekend gaan, weer een zorg minder als het niets te betekenen heeft.

Groet,

Marti
marti

Keer terug naar 2016