Start Keytruda (pembrolizumab) behandeling

Re: Start Keytruda (pembrolizumab) behandeling

Berichtdoor Hein2 » do 15 jun 2017, 12:26

Hoi,
He' het valt toch niet mee. En net nu je weer aan het werk bent. Laat dit snel achter de rug zijn en dat het achteraf misschien wel meevalt. Ik duim voor je. Ik blijf zelf clean volgens laatste scan. Wel traag bezig met weer opnemen van de draad. . Heel veel sterkte joh!
Hein2

Berichtdoor Laas1981 » do 15 jun 2017, 14:47

Dag allen, ik ben alle berichten aan het lezen en heb besloten toch een bericht te schrijven. Bij mijn vader is afgel;open aiugustus een emlanoom op zjin hoofd ontdekt van 6,8 mm. Deze is toen verwijderd + re-excisie maar geen poortwachterklier. Operatie te risicovol. Hij zou iedere 3 maanden een echo van zijn klieren krijgen. Tijdens de eerste scan in december bleek er een klier verdikt. Helaas; melanoomcellen. Voorafgaand aan een operatie moest er volgens protocol toch een scan komen. Helaas; toch uitzaaiingen in zijn longen. Bam. Dreun. Ongeloof.

In januari is hij begonnen met Pembro. Eind april kregen we de uitslag; papa leek schoon. Tot augustus nog kuren en dan voorzichtig stoppen. Niet dus.............

Voorafgaand aan zijn 7de kuur voelde hij toch een verdikking in zijn hals. Helaas dinsdag gehoord dat deze melanoomcellen bevat. Bam. Dreun. Ongeloof.

Het is allemaal eng. Is het een eigenwijze tumor? Of doet Prembo 'opeens' niets meer.................................
Laas1981

Berichtdoor Patricia » wo 21 jun 2017, 19:01

Dag Laas,
Wat een tegenvaller dat er toch weer melanoomcellen zijn gevonden. Weet je al hoe de behandeling nu verder gaat?
Helaas kan het zo zou dat de pembrolizumab niet (meer) optimaal werkt.

Bij mij is de uitzaaiing op 1 plek teruggekomen, terwijl de rest van lichaam schoon blijft. Volgens mijn arts omdat mijn immuunsysteem (oiv pembrolizumab) elders in mijn lijf de boel wel weet te controleren.

Ik wens jou en je vader veel sterkte.
Groetjes,
Patricia
Patricia

Berichtdoor Laas1981 » ma 26 jun 2017, 19:18

Dag Patricia, waar zit jouw uitzaaiing? Gaan ze hem weghalen?
Laas1981

Berichtdoor Patricia » ma 26 jun 2017, 20:45

Hoi Laas,

Mijn uitzaaiing zit onderin mijn buik in mijn lymfeklieren. Hier zaten al eerder meerdere uitzaaiingen die met de pembrolizumab weg zijn gegaan. Nu dus op 1 plek teruggekomen. Ik krijg nu twee maanden Dabrafenib en Trametinib om de tumor kleiner te maken en daarna volgt een operatie. Vervolgens is de verwachting dat ik zonder verdere behandeling verder kan gaan met de 3 maandelijkse controles.

Groetjes,
Patricia
Patricia

Berichtdoor Laas1981 » di 27 jun 2017, 13:33

Patricia, dat klinkt veelbelovend!

Mijn vader heeft geen BRAF-gen mutatie. Dus het is nu duimen dat de uitzaaiing zich beperkt tot de klieren.

Succes!
Laas1981

Vorige

Keer terug naar Behandeling - Anti-PD1