Start Keytruda (pembrolizumab) behandeling

Hein2
Berichten: 61
Lid geworden op: di 25 aug 2015, 10:06
Locatie: Kloetinge

Start Keytruda (pembrolizumab) behandeling

Bericht door Hein2 »

Na 7/8 jaren knippen , snijden , plakken en bestralen heeft mijn oncoloog Dr. Burger DDH- kliniek(EMC) besloten dat ik over moet stappen op medicijnen. Het is nu dwijlen met de kraan open. Op willekeurige plaatsen groeien melanomen op en onder de huid.
Dr Kuit. DDH-kliniek schrijft mij nu Pembrolizumab of te wel Keytruda voor . Dos. 2 mg. per kilo gewicht. Totaal 240 mg. gisteren 4 dec. toegedient gekregen. Mogelijke bijwerkingen wat transpiratie en rillingen. Dit klopt ook! Verder zou het mee kunne vallen. Ik ben pas(het schijnt) de 11e patient bij het EMC die dit krijgt dus de overheid wil ook weten hoe het met mij gaat via een online website. Ik vindt het heel spannend allemaal. Ook opgelucht dat ik nu uiteindelijk in aanmerking kom voor dit medicijn. Simultaan werk ik dan ook mee aan een wetenschappelijk onderzoek naar unieke ginetische kenmerk van mijn melanoom middels biopsi, en dit periodiek. Dit in verder belang van de medicijn bepaling.
Om de 3 weken een infuus en over 2 a 3 maanden gaat men kijken of er verandering plaatsviinden. Ik zal mijn best doen om wetenswaardige veranderingen te melden op deze topic. ik begrijp dat er nog niet veel behandelingen zijn.

Deze info gevonden: http://www.ema.europa.eu/docs/nl_NL/doc ... 190990.pdf
Laatst gewijzigd door Hein2 op zo 06 dec 2015, 14:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Nmgn8019
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 05 sep 2014, 23:52

Re: Start Keytruda (pembrolizumab) behandeling

Bericht door Nmgn8019 »

Dag Hein2,

Bedankt voor het willen delen van je ervaring met de pembrolizumab behandeling. Sterkte, succes en veel geluk!
Hein2
Berichten: 61
Lid geworden op: di 25 aug 2015, 10:06
Locatie: Kloetinge

Re: Start Keytruda (pembrolizumab) behandeling

Bericht door Hein2 »

Update: Na een week minimaal de bijverschijnselen. 1e 2 dagen lichte warmte stuwing/rilling en een enkel pijnscheutje in knie en rug gewricht. Verder nu alles normaal. Ik merk wel dat in mijn hals streek en op het hoofd 4 melanomen groeien. Bij volgende ct scan zal ik verzoeken ook het hoofd eens mee te nemen. Voorheen alleen de romp.
Patricia
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 15 apr 2013, 20:34

Re: Start Keytruda (pembrolizumab) behandeling

Bericht door Patricia »

Vandaag in AvL gehoord dat ik mag starten met pembrolizumab. 1x per 3 weken, 1e keer rond de feestdagen :-( want eerder is er geen plek. Gelukkig blijkt uit de MRI scan dat ik geen uitzaaiingen in mijn hersenen heb.

Ik kreeg nog de optie om mee te doen aan trails. De 1e was combi Ipilimumab en pembrolizumab en de 2e loting tussen Ipilimumab en TIL Behandeling. Omdat de 1e trial mij uitsluit van eventuele deelname aan de 2e trial, heb ik besloten de 1e trail (combi ipi en pembrolizumab) niet te doen. Van de 2e trail is TIL veelbelovend, echter dit is een heel zwaar traject met operatie en chemo, en er is een loting dus je kan ook voor Ipilimumab loten dat minder succesvol is dan pembrolizumab. Dat houd ik achter de hand als pembrolizumab niet werkt. Was wel even lastige afweging want de combi ipi/pembrolizumab geeft 50% kans en alleen pembrolizumab 40%.

Ik ben blij dat ik nu weet wat er gaat gebeuren. Goed om te horen dat de bijwerkingen mee kunnen vallen.

Groetjes,
Patricia
Lucina
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 29 sep 2014, 20:13

Re: Start Keytruda (pembrolizumab) behandeling

Bericht door Lucina »

Hoi Patricia,
Gelukkig heb je geen uitzaaiingen in je hersenen. Dat scheelt al heel veel!

Lastige keuze hoor! Moest je dat meteen vandaag beslissen? Ik begrijp je afwegingen volkomen.

Goed dat je nu kan starten met de pembro, is alsnog 40% kans! Dat is al het dubbele van toen Jos hiermee begon!

Fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. Achteraf is dit allemaal best snel gegaan toch? Goede overstap dus.

Tot zaterdag,
Groetjes Lucina
Anouk
Berichten: 20
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 13:05

Re: Start Keytruda (pembrolizumab) behandeling

Bericht door Anouk »

Hoi Patricia,

Wat fijn dat je geen uitzaaiingen in de hersenen hebt. En wat een lastige keuze inderdaad. Welke arts/internist heb je? Tegen mij werden bij pembrolizumab wel hogere percentages genoemd, 60-70%. De kerstdagen komen er al bijna aan, dus wellicht over 2 weken al je eerste keer infuus. Heel veel succes met je behandeling.

Groetjes,
Anouk
Patricia
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 15 apr 2013, 20:34

Re: Start Keytruda (pembrolizumab) behandeling

Bericht door Patricia »

Hoi Anouk,
Ik heb dr. Hiddink in AvL. Alles gebeurd in samenspraak met team waar dr. Blank en/of dr. Haanen in zit.
Waar word jij behandeld? 60/70% is hoog!

Hoi Lucina,
Die keuze moest ik vandaag maken. Maar door het gesprek en de uitleg werd me duidelijk wat de voors en tegen zijn en kon ik de knoop doorhakken. Tot zaterdag!
Anouk
Berichten: 20
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 13:05

Re: Start Keytruda (pembrolizumab) behandeling

Bericht door Anouk »

Hoi Patricia,

Ik zit ook bij het AVL. Naja, in ieder geval een percentage om de moed erin te houden.
Heel veel succes!

Groeten,
Anouk
Patricia
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 15 apr 2013, 20:34

Re: Start Keytruda (pembrolizumab) behandeling

Bericht door Patricia »

Eindelijk duidelijkheid. Maandag 28 december krijg ik mijn eerste behandeling. Ik ben blij dat ik weet waar ik aan toe ben en ga nu eerst een weekend weg met mijn dochters en aanhang en daarna genieten van de kerstdagen.
Ik wens jullie allemaal fijne feestdagen!
Lucina
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 29 sep 2014, 20:13

Re: Start Keytruda (pembrolizumab) behandeling

Bericht door Lucina »

Hoi Patricia,
Fijn dat je nu weet wanneer. Geniet lekker van het weekend met je meiden!
Gr. Lucina
Plaats reactie