Keytruda (pembrolizumab) goedgekeurd voor behandeling in EU

Re: Keytruda (pembrolizumab) goedgekeurd voor behandeling in

Berichtdoor Ricardo » vr 01 apr 2016, 09:33

Hoi allemaal, ik had begrepen dat er bij nivolumab na een aantal maanden resistentie optreedt tegen dit medicijn, maar dat dit niet het geval is bij Pembro. Ik heb over resistentie tegen Pembro ook niets kunnen lezen op internet. Weet iemand hier meer over? Volgende week start ik dan eindelijk met de studie. Nu maar heel hard duimen dat ik niet in de placebogroep van! Groet, Ricardo
Ricardo

Berichtdoor Patricia » vr 01 apr 2016, 11:08

Hoi Ricardo,

Volgens mij werkt nivolumab en pembrolizumab een bepaalde tijd en is het niet helemaal duidelijk waarom de werking kan stoppen. Een deel van de patiënten waarbij de tumoren verdwijnen door deze middelen, hebben na meerdere jaren nog geen nieuwe uitzaaiingen. Volgens mijn arts is het koffiedik kijken hoelang het middel zijn werk blijft doen. Er is volgens haar nog onvoldoende data aanwezig om uitspraken te doen.

Hier op het forum staan ook verhalen dat de behandeling met pembrolizumab is gestopt vanwege de bijwerkingen, maar dat de patiënt wel al langdurig tumorvrij is.

Veel succes volgende week!
Groetjes,
Patricia
Patricia

Berichtdoor Ricardo » do 07 apr 2016, 18:21

Hoi, gisteren is er dan eindelijk geloot en heb ik het eerste infuus gekregen. De inlooptijd mag dan wel maar 30 minuten zijn, maar ik ben de hele dag bezig gehouden met allerlei onderzoeken. Zal wel voor de studie zijn. Vandaag was ik erg moe en vooral ook misselijk, pijn in mijn maag en buik en last van mijn darmen. Ik hoop toch zo dat dit bijwerkingen zijn van de Pembro, want dat zou betekenen dat ik ingeloot ben in de goede groep en niet in de placebogroep. Dit is echt spannend!
Groet, Ricardo
Ricardo

Berichtdoor Tom » do 07 apr 2016, 22:06

We duimen Ricardo, waarschijnlijk weet je het niet en is het een blinde studie?
Tom

Berichtdoor Ricardo » vr 08 apr 2016, 08:18

Klopt Tom, het is een dubbelblinde studie en niemand weet wat ik krijg toegediend. Maar ik hoop dat ik het kan afleiden van de bijwerkingen. Ik ga er toch vanuit dat ik geen placebo met bijwerkingen zou kunnen krijgen. En dan verder afwachten wat de resultaten zijn van de studie, want er is nog niet bekend wat Pembro in fase 3 doet. Bedankt voor het duimen!
Groet, Ricardo
Ricardo

Berichtdoor Ricardo » di 14 jun 2016, 15:30

Het duimen heeft waarschijnlijk geholpen, Tom, ik heb zoveel herkenbare bijwerkingen dat ik vermoed dat ik de Pembro krijg. En nu maar hopen dat het effect heeft in fase drie. Over een paar weken ga ik volledig door de scan. Hoe gaat het met jullie? Ben ook erg benieuwd hoe het met Patricia en Hein gaat. Ik hoop goed!

Hartelijke groet, Ricardo
Ricardo

Vorige

Keer terug naar Behandeling - Anti-PD1