Uvea melanoom en gelaatsprothese

Voorstelhoekje voor oogmelanoom-patienten

Uvea melanoom en gelaatsprothese

Berichtdoor Martineh » wo 24 jun 2015, 11:27

In oktober vorig jaar is mijn oog en ooglid verwijderd wegens een melanoom. Er zijn tijdens de operatie implantaten gezet en daar zijn ze nu een gelaatsprothese voor aan het maken in de Daniel den Hoedkliniek. Ik ben een vrouw van 46 jaar, getrouwd en 2 kinderen. Graag zou ik lotgenoten spreken over de gelaatsprothese, want ik heb het alleen van een foto gezien en wil graag weten hoe het er in het echt uitziet en waar je op moet letten e.d.
Martineh

Re: Uvea melanoom en gelaatsprothese

Berichtdoor Dick P » do 25 jun 2015, 16:29

Hallo Martineh,

Ik lees met belangstelling en ook wel met schrik jouw bericht wat een enorm ingrijpend en aangrijpend verhaal. Zelf ben ik mijn oog verloren in oktober 2012.
Inmiddels weet ik dat het moeilijk is om in gesprek te komen met lot genoten over het oog melanoom de onzekerheden de angsten en gewoon het verdriet daar over.
Ik kan niet met je mee praten omtrent een gelaatsprothese, maar ik kan mij wel enigszins indenken dat dit verschrikkelijk moeilijk moet zijn. Ik zit in diverse overleg
organen zoals Inspire2live en ga mij ook zijdelings bezighouden met www.mysmallstep.com als jij het goed vind wil ik graag mijn netwerk inzetten om lotgenoten te vinden met een
aangezicht prothese eventueel ook zonder het oog melanoom verhaal, al was het alleen maar om een stukje opluchting te creëren omtrent de cosmetische eind resultaten.
Je kan mij benaderen via dit forum maar het mag ook privé via dickplomp01@gmail.com of per telefoon 06 26 90 89 95 liefst niet meer na 21.30 ;)

Heel veel sterkte met jouw avontuur

Dick Plomp
Dick Plomp
Carpe Diem
Dick P

Keer terug naar Oogmelanoom