Oogmelanoom

Voorstelhoekje voor oogmelanoom-patienten

Oogmelanoom

Berichtdoor Det adelaars » ma 24 maart 2014, 18:27

2 jaar geleden overleed mijn zwager aan de gevolgen van een oogmelanoom. Toen ik door werd verwezen naar het ziekenhuis in Nijmegen omdat ik flitsen in mijn oog had, en slecht zicht na een laser behandeling. Na 2 maanden wachten werd me meteen verteld dat ik een oogmelanoom had. Zo weing gevallen en zo 2 personen in de familie. Diskman niet waar zijn. Ben doorgestuurd naar Leiden waar voorgesteld werd oog verwijderen of rutheniumschildje, na een week na veel wikken en wegen toch besloten voor rutheniumschildje. Heeft er wel 8 dagen in moeten zitten, maar ben ondertussen al weer een paar maanden verder, en hoopop een goede engelbewaarder, dat er geen uitzaaiingen bij komen. Heb wel zeer slecht zicht, maar leer er wel mee leven. Wel moet ik nog een goede zonnebril op sterkte laten maken, vraag me af of donkere glazen wel verstandig zijn, misschien dat er iemand ervaring mee heeft. wel even nog vertellen dat ik tot nu toe zeer goed verzorgd ben in het ziekenhuis in leiden.
Det adelaars

Re: Oogmelanoom

Berichtdoor Tom » ma 24 maart 2014, 18:50

Hoi Det,
welkom op het forum! Jammer dat je je moet inschrijven.
Ik denk dat er hier idd wel mensen zijn die je kunnen helpen inzake ervaringen met oogmelanoom. Blader even door het forum van 'Oogmelanoom', daar vind je misschien al wat?
En voor de rest is er hier veel info en luisterende oortjes!
We duimen met je mee dat er geen uitzaaiingen bijkomen.

Groetjes Tom
Tom

Re: Oogmelanoom

Berichtdoor Henk » di 25 maart 2014, 19:56

Dag Det,

Ook ik heb voor diezelfde keus in Leiden gestaan: bestralen of verwijderen. Ik heb net als jij voor bestralen gekozen met als gevolg dat het zicht in één oog vrijwel nihil werd. Toch ben ik nog steeds blij met mijn keuze omdat ik sindsdien al meer dan twintig jaar "melanoomvrij" ben. Wel zijn gezichtsproblemen nog regelmatig aanwezig. Ik hoop dat jij net zo'n geluksvogel mag worden.

Henk
Henk

Keer terug naar Oogmelanoom