Voorstellen

voorstelhoekje uit 2014

Voorstellen

Berichtdoor Afra » vr 26 dec 2014, 12:33

Even voorstellen.
Ik ben een vrouw van 58 jaar en in mei 2013 is er in het ziekenhuis in Alkmaar een melanoom op mijn linker bovenarm verwijderd. Tijdens dezelfde operatie zijn ook de lymfeklieren in mijn oksel weggehaald. Na onderzoek bleek dat 2 van de 13 klieren geïnfecteerd waren. En toen was ik weer schoon, champagne!
Iedere 3 maanden werd ik grondig onderzocht. Juli 2014 had ik iets van een verstopt talgkliertje boven mijn rechter elleboog en een klein eitje in de rechterbil hetgeen bij last iets voor de fysio zou zijn dachten we. Augustus, na een dag fietsen, was er opeens een flinke zwelling, 5x 11 cm. onder de tailleband van de broek die al de hele dag wat te krap aanvoelde. En die ging niet weg. 21augustus ging ik naar de huisarts, 25 augustus naar de dermatoloog en dezelfde dag nog een biopt.
1 september uitslag :-((((. Op 4 september de pet/ct. scan en helaas helaas veel uitzaaiingen inclusief het talgkliertje en het eitje in mijn bil.

Nu ben ik in behandeling in het vu mc en heb 26 november het vierde en tevens het laatste ipilimumab infuus gekregen. Ik heb er geen enkele bijwerking van ondervonden maar op de scan die 12 december is gemaakt bleek dat de uitzaaiingen die ik heb niet kleiner geworden maar, en dat is het goede nieuws, er zijn er niet meer bijgekomen. 31 december heb ik weer een afspraak en misschien kijken we het nog even aan of stappen we over op met geneesmiddel Prembrolizumab wat qua werking volgens mij lijkt op Ipi en als ik weer geen bijwerkingen krijg zeg ik "kom maar op!"

Ik wil ook nog even vermelden dat ik al maanden iedere ochtend een theelepeltje kurkuma in een glas water opgelost drink op mijn nuchtere maag. Wat het doet is natuurlijk onduidelijk maar vooral mijn oudste dochter heeft er een goed gevoel bij.
Verder houd ik me vast aan het feit dat er geneesmiddelen zijn en houd hoop op een toekomst want ze willen me nog lang niet kwijt en dat is wederzijds.
Afra

Re: Voorstellen

Berichtdoor Flower2014 » za 27 dec 2014, 16:25

Hoi Afra,

Wat naar om je hier te moeten ontmoeten.

Bij mijn man heeft de ipi helaas ook niets gedaan, bij hem werden helaas wel nieuwe uitzaaiingen gevonden, en de bestaande zijn stabiel gebleven.

Pas geleden heeft hij zijn eerste infuus Pembrolizumab gekregen, en hopelijk krijgen we over een maand of 3 het goed nieuws!

Gelukkig staan de ontwikkelingen niet stil, dat geeft de burger moed ;)

Ik duim voor je dat de pembro wel zal doen wat het moet doen!

Veel sterkte en kracht gewenst.

Groetjes,
Ilona
Flower2014

Keer terug naar 2014