Weet even niet goed wat ik ervan moet vinden...

voorstelhoekje uit 2014

Weet even niet goed wat ik ervan moet vinden...

Berichtdoor Mies » do 09 okt 2014, 22:02

Hoi allemaal,

Ik wordt een beetje heen en weer geslingerd in mijn emoties. Een dag heel emotioneel geweest, gisteren heb ik mezelf maar goed moe gemaakt en heb ik goed geslapen, vandaag weer aan het werk maar toch maar eerder naar huis gegaan,want ik was te moe.

Op aanraden van mijn moeder ben ik naar de huisarts gegaan met een verdachte moedervlek op mijn borst. Na een week zat ik bij de dermatoloog, en binnn een week op de poli. Na 12 dagen (afgelopen dinsdag) konden de hechtingen eruit en zou ik de uitslag te horen krijgen van de arts, maar die was nog niet binnen om half negen in de ochtend, dus dan maar telefonisch. Ik werd op mijn werk gebeld met een slecht nieuws gesprek.

Nou ja, relatief slecht nieuws, want met 0,65 mm is het relatief goed nieuws. Toch zit ik met nog zoveel vragen - telefonisch kreeg ik die middag geen arts meer te spreken. Na wat gemekker met afspraken telefonisch maken (telefoniste die niet in dossier kijkt, en met moeite over 2 mnd een afspraak kan plannen - vriend belde erachteraan en toen kon ik volgende week donderdag terecht) heb ik nu in ieder geval het gevoel dat ik mijn deel heb gedaan.

De mm dikte heb ik vandaag op een briefje met de post ontvangen, meer info heb ik niet. Ik weet dat het positief is dat het minder dan 1 mm. is, maar toch zit het me gewoon niet lekker, en meer informatie lezen helpt niet. Mijn kansen zijn goed, maar wat als ik nou bij de verkeerde 5% zit. En tegelijkertijd voel ik me schuldig, want er zijn genoeg mensen op dit forum die er slechter voor staan...
Mies

Re: Weet even niet goed wat ik ervan moet vinden...

Berichtdoor marijke » vr 10 okt 2014, 05:59

Hallo Mies,

Wat naar voor je dat je op deze manier te horen krijgt dat je een melanoom hebt. Jammer dat je het telefonisch te horen krijgt, op je werk. Destijds (14 jaar geleden) min of meer op dezelfde manier de boodschap telefonisch op mijn werk doorgekregen. Ik kan dus heel goed met je meevoelen hoe dit voelde. Zelf ben ik van alles behoorlijk van slag geweest.

Wil je aanraden, dat als je je niet happy voelt bij je arts, zoek dan een andere arts, het is heel erg belangrijk, dat je je goed voelt bij je arts.
Je kunt ook altijd nog navraag doen bij je huisarts. Is er nog gesproken over het ruimer weg halen van het melanoom?

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte voor de komende tijd en het heeft soms veel tijd nodig om alles te verwerken en om aan deze nieuwe situatie met je lichaam te wennen.

Groetjes, marijke
marijke

Berichtdoor Paladium » zo 12 okt 2014, 08:48

Hoi Mies,

Als ik het zo lees verdient het verloop van het hele verhaal inderdaad geen schoonheidsprijs.
Zou me over het feit dat je onzeker en bang bent in ieder geval niet schuldig voelen: dat heeft iedereen die met deze aandoening te maken krijgt.

Om de emotie onder controle te krijgen heb je goede informatie nodig. Breng in kaart waar je bang en onzeker over bent.
Als je meer info nodig hebt zou ik, zoals Marijke al aangeeft, een afspraak maken met de huisarts.
Die kan je in ieder geval helpen de op jou van toepassing zijnde statistiek wat meer in perspectief te plaatsen.

Sterkte en geluk,
Ben
Meer info rondom melanoom? Zie b.v. : viewtopic.php?f=17&t=563
Paladium

Berichtdoor Mies » do 16 okt 2014, 15:55

Lieve allemaal,

Ik heb excuses gekregen van de dermatoloog, het was een kwestie van een misser bij één van de assistenten. Ze had aan moeten geven dat ik nog terug moest komen voor de uitslag. Vandaag ben ik netjes te woord gestaan, en een stuk meer geruster.

Vanochtend is opnieuw een stuk weggenomen, ze hebben het netjes gedaan. Het was ingrijpender voor mij persoonlijk vanwege de plek, ik heb nu en flinke jaap in mijn decolleté. Maar het belangrijkste is dat het op tijd herkend is. Gemengde gevoelens dus, maar dat komt wel goed allememaal.

Ik wilde jullie graag bedanken voor de vriendelijke reacties, het heeft me veel geholpen.
Mies

Berichtdoor marijke » do 16 okt 2014, 18:30

Hallo Mies,

Goed te horen dat je toch nog een goed gesprek met de arts gehad hebt en uitleg gekregen hebt. Ben echt blij voor je, het is zo belangrijk dat het klikt met je arts.

Uit ervaring weet ik dat het nog best wel een tijd kan duren voordat je er (in je hoofd) aan gewend bent.
Eerst dacht ik er elke minuut aan, dit werd langzamerhand minder, op een gegeven moment schrok ik er zelf van, dat ik er even niet aan gedacht had.

Ik wens je heel veel beterschap met je ingreep van vandaag en hoop van harte dat het goed gaat met je.

Groetjes, Marijke
marijke

Berichtdoor Paladium » do 16 okt 2014, 21:28

Hoi Mies,

Goed om te horen dat het met een sisser is afgelopen.
Zoals je ziet en ik ook zelf meermaals heb ervaren is en blijft het mensenwerk.

Gr,
Ben
Meer info rondom melanoom? Zie b.v. : viewtopic.php?f=17&t=563
Paladium

Berichtdoor Tom » za 18 okt 2014, 06:35

Super nieuws!
Tom

Keer terug naar 2014