Even voorstellen

voorstelhoekje uit 2014

Even voorstellen

Berichtdoor Posi » do 04 sep 2014, 15:55

Ik ben een vrouw van 45 en heb 6 jaar geleden een Melanoom gehad,gelukkig binnen de veilige dikte maar sindsdien zit de schrik er wel in.
Ben al die jaren op controle geweest en vanmiddag voor de zoveelste keer een moedervlek laten verwijderen die er op het eerste gezicht niet goed uit zag,nu weer 2 weken wachten op de uitslag.
Toch ben ik dit keer niet gerust op de uitslag,mijn behandelend arts wilde gelijk een ruime marche weghalen en ook de diepte in maar vanmiddag kreeg ik een vervanger en die wilde eerst een gewone biopt maken en opsturen ipv wat mijn arts had gevraagt.
Ik ben akkoord gegaan omdat ik al blij was dat hij eruit ging maar vind het niet prettig dat beide artsen niet achter elkaars oordeel staan,het maakt me onzeker.
Posi

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Paladium » vr 05 sep 2014, 08:04

Hoi Posi,

Kan me goed voorstellen dat je achteraf met een heel vervelend gevoel opgezadeld wordt door deze gang van zaken.
Ben het volledig met je eens dat het worden behandeld door een "vaste" arts een absolute must is om met vertrouwen, in de toekomst en de afloop, dit soort moeilijke trajecten te doorlopen.
Je weet nu in ieder geval waar je eigen grens is en op welk moment je in de toekomst (hopen dat dat niet het geval is) moet ingrijpen.

Als ik jou relaas goed begrijp is het oorspronkelijke plan overboord gegooid en is er nu een biopt in onderzoek. Dit zou betekenen dat als de uitslag aangeeft dat er inderdaad woekeringen aanwezig zijn alsnog met een ruimere marge gesneden gaat worden.
Indien er in het biopt niets vervelends wordt aangetoond is daarmee de zaak afgehandeld. Je kunt je daarbij wel afvragen hoe representatief het biopt is geweest.

Als ik jou was zou ik aandringen op het alsnog volledig verwijderen van de plek waar jij geen goed gevoel over hebt, ongeacht het feit dat er in het biopt niets wordt aangetoond.
De taak van de artsen is om je niet alleen lichaamlijk te helpen maar ook mentaal in goede conditie te houden. Als dat betekent dat ze een plekje wegnemen waar ze op voorhand van weten dat het niet kwaadaardig is zal dat vooral zijn om je gemoedsrust te bevorderen.

Zelf heb ik ook ooit aangegeven dat ik een bepaalde moedervlek steeds minder begon te vertrouwen (dat zit dan tussen de oren). Zonder discussie is toen meteen afgesproken om deze weg te laten halen.

Sterkte en success,
Ben
Meer info rondom melanoom? Zie b.v. : viewtopic.php?f=17&t=563
Paladium

Keer terug naar 2014