hoi, even voorstellen

voorstelhoekje uit 2014

hoi, even voorstellen

Berichtdoor ElsRas » wo 19 maart 2014, 21:43

Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum en zal mezelf even voorstellen. Ik heet Els, 55 jaar en bij mij is onlangs voor de derde keer een melanoom geconstateerd. Gelukkig ook nu weer een heel dun melanoom op mijn bovenarm met een Breslow van 0,2 en Clark 2 maar ben enorm geschrokken van het feit dat het nu de derde keer is en ik in december j.l. nog helemaal gecheckt ben en alles goed. Nu bij controle in maart in het LUMC een superklein moedervlekje ontdekt van 2,5 mm in doorsnede wat verwijderd is en tot mijn grote schrik bleek dit toch weer mis. In 98% van de gevallen is een melanoom bij ontdekking groter dan 5 mm, dus dit was echt een uitzondering. Ik ga morgen voor de re-excisie waar 1 cm extra rondom wordt verwijderd en ook wordt erfelijkheidsonderzoek gestart, ondanks dat voor zover mij bekend niemand in de familie een melanoom heeft of gehad. Ik denk dat iedereen op het forum het herkent, de diagnose geeft veel spanning en onrust en hoop zo dat het bij deze 3 blijft en weer een beetje vertrouwen kan opbouwen. Veel sterkte allemaal!
Groetjes, Els
ElsRas

Keer terug naar 2014