Pa met melanoom - prognose kort

Voorstelhoekje uit 2013

Re: Pa met melanoom - prognose kort

Berichtdoor esther » zo 22 dec 2013, 19:25

Hallo riv

hoe gaat het verder?al stappen ondernomen naar een melanoomcentra?

Groetjes esther
esther

Berichtdoor Riv » ma 23 dec 2013, 11:00

Dag Esther,

Dank je voor de belangstelling!
Dankzij de informatie van jullie waren we nu goed voorbereid op het gesprek met de arts.
Dit was een andere arts dan waar mijn vader eerst geweest is en deze kwam ook met veel meer informatie.
Het blijkt dus dat aan mijn vader gevraagd had moeten worden of hij die poortwachter of schildklierprocedure (ben even kwijt wat het nu is) zou willen ondergaan.
Waarom die eerste arts mijn vader dus niet heeft willen behandelen en verkeerde informatie (iaw geen informatie) heeft gegeven is nog onduidelijk.
Kwalijk en onbegrijpelijk. Jammer dat niet iedere arts hetzelfde voorheeft met zijn patiënten. Er gaat zo kostbare tijd verloren.

Tijdens de laatste controle (bij die 2e arts) is niets naar boven gekomen. Mijn pa is dus positief en dat houden we maar zo.
Deze arts heeft hem nu ook doorverwezen naar Nijmegen en we wachten op de datum dat hij daar op gesprek kan komen.
Riv

Berichtdoor bloemetje14 » di 24 dec 2013, 08:42

dag riv,

blij dat je een betere arts hebt getroffen, en je meer informatie hebt gekregen. Dat is zo belangrijk.
Geniet in ieder geval van deze kerstperiode, en dat geld ook voor iedereen hier op dit forum!

groetjes,
bloemetje14
bloemetje14

Berichtdoor esther » di 24 dec 2013, 21:45

Hallo riv

wat goed en fijn dat jullie een andere arts getroffen hebben, meer informatie en...een doorverwijzing naar nijmegen. Zo hoort het..
hou me op de hoogte als je wilt!
Fijne kerstdagen

groetjes esther
esther

Berichtdoor Riv » ma 20 jan 2014, 11:27

We zijn in het Radboud geweest voor een gesprek met een van de artsen daar.

In het kort; ernstig, niets te zeggen, levensverlengend mogelijk bij constateren uitzaaiingen maar genezen niet, nu doorgaan met controles, blijf daarvoor in huidig ziekenhuis, arts in Tilburg heeft in begin steken laten vallen.

Een tegenvaller is dus wel dat de arts in het Radbouw aangaf dat de arts in het ziekenhuis in Tilburg verzuimd heeft mijn pa aan te melden voor behandeling met experimentele medicatie en het dus nu niet meer mogelijk is. Dan vraag ik me af waarom je arts wordt. Maar goed, is een gepasseerd station en we richten ons nu maar op wat wel mogelijk is, en of het misschien ergens anders nog wel zou kunnen, België bijv..
Op mijn pa is nu dus eigenlijk geen stadium van toepassing, nog geen uitzaaiingen bekend en snijranden schoon, maar vanwege de dikte, 4mm, is het toch ernstig.

Verder zei de arts in het Radboud dat er "kapotte cellen" waren aangetroffen. Ik ben vergeten te vragen wat hij daarmee bedoelde. Ga ik nog over bellen. Mijn pa had zich gestoten precies tegen de melanoom en deze was daarmee beschadigt. Misschien bedoelde hij dat.

Op dit moment is alles dus rustig en zijn we verdere informatie aan het verzamelen.
Riv

Vorige

Keer terug naar 2013