Voorstellen

Voorstelhoekje uit 2013

Voorstellen

Berichtdoor Ellen Kuiper » zo 29 sep 2013, 12:47

Mijn naam is Ellen. Ik ben 41 jaar, getrouwd en heb 2 kinderen.
Ruim een week geleden is een oogmelanoom bij mij geconstateerd.
Omdat het een grote melanoom is, is de enig mogelijke behandelmethode het verwijderen van mijn oog.
Afgelopen vrijdag is een longfoto en een echo van mijn lever gemaakt.
Aanstaande woensdag is de screening voor mijn operatie.
Het is nu wachten op de uitslag van de longfoto, de echo en de oproep voor mijn operatie.
Ellen Kuiper

Re: Voorstellen

Berichtdoor Tom » zo 29 sep 2013, 13:09

Hoi Ellen,
wat een heftig nieuws voor jou en je familie.
En nu het wachten op de resultaten...
Ik duim en hoop voor jullie!

Groetjes,
Tom
Tom

Berichtdoor marti » zo 29 sep 2013, 19:31

Ellen,
Wat een schok moet deze diagnose voor jou, en je familie betekenen. Natuurlijk wil je praten met lotgenoten. Op deze site staat hiervoor een speciaal hoofdstuk: oogmelanoom. Hier kun je lezen hoe het anderen is vergaan, ook info en verwijzing hoe verder te leven met het zien met 1 oog. Jammer dat dit nodig is, maar ik hoop dat je hier veel aan hebt. Ondertussen wens ik jou goede uitslag van de longfoto en de echo. Sterkte voor jou en je familie.
Marti
marti

Berichtdoor bloemetje14 » di 01 okt 2013, 06:33

dag ellen,

Ik ben bloemetje14 en echtgenote van een oogmelanoompatient. Mijn echtgenoot is nu ook 41 jaar. 12 jaar geleden is bij hem een oogmelanoom vastgesteld en ook zeer groot (hadden het pas door als zijn netvlies losliet) en ook zijn oog is verwijderd. Met één oog kun je perfect leven, de eerste weken zijn een aanpassing, omdat je hersenen nog moeten gewoon worden aan info met 1 oog, maar dat komt goed. Ik hoop voor jou dat de foto's goedzijn , ik duim mee.
Mijn man is nadien 12 jaar goed geweest, helaas heeft hij nu meerdere uitzaaiingen. Brute pech.
Als je vragen hebt, altijd welkom op het forum,
groetjes bloemetje14
bloemetje14

Keer terug naar 2013