Slecht nieuws

Voorstelhoekje uit 2013

Slecht nieuws

Berichtdoor Sascha » ma 12 aug 2013, 11:36

Ongerust,

Nadat mijn huisarts mij had weggestuurd met de mededeling, "nee hoor dat is niets, houd het maar in het de gaten" bleef ik een raar gevoel houden over het plekje op de achterkant van mijn kuit. Zelf toch een verwijskaart aangevraagd een aantal weken daarna weg laten halen, de dermatoloog meldde mij meteen, dat het niet goed was. Na de eerste excisie, conclusie melanoom met herkende mitose.
Het duurde even voor het doordrong, en daarna de angst.
2e Excisie is over 10 dagen, maar er gaan de hele dag vragen door mijn hoofd,
het melanoom was 0,6 mm dik en dus in de gunstige categorie, maar toch,
hoe nu verder, alle plekjes lijken verdacht en je wordt onzeker, terwijl het misschien helemaal nog niet nodig is.

Onder de 1 mm doen ze geen lymfeklier onderzoeken of poortwachterklier, terwijl ik hier op het forum toch hele verhalen lees,
over uitzaaiingen jaren later.
Sascha

Re: Slecht nieuws

Berichtdoor majel » wo 21 aug 2013, 22:26

Hey hoi
Af en toe kijk ik ook nog eens op het forum.
Precies 1 jaar geleden zat ik hetzelfde schuitje,
0.7 mm.
Het duurt ff maar het vertrouwen in je lichaam
Komt weer terug.
Het is en blijft altijd spannend.
Luister naar je lichaam en bij onzekerheid
Naar je dermatoloog of HA gaan.
Ik ben nog steeds wel onder controle bij de dermatoloog
En ik merk dat ik dat erg prettig vind, het geeft
Mij vertrouwen.
Hoe gaat het nu met je?
majel

Berichtdoor Sascha » do 22 aug 2013, 14:41

Bedankt Majel voor je reactie

ik heb dus afgelopen dinsdag (20-08) de 2e huidexcisie gehad,
en daar ben ik ook wel van verschoten, het is echt een heel groot stuk wat is weggenomen ik heb echt een behoorlijke deuk in mijn kuit,
maar goed liever een deuk dan ..................... ik had zelf gekozen voor een lokale verdoving, geen goed plan, want halverwege de
operatie (operatie heeft een uur geduurd) was de verdoving weg, hele nare ervaring.
Moet nu over een week terug voor de uitslag, de verpleegsters drukten me al op het hart me niet te druk te maken
want dat komt de genezing van de wond niet ten goede, maar in je achterhoofd denk je er heel veel aan,
en ik merk dat eigenlijk mijn leven op pauze is gesprongen, alle plannen en dergelijk zet je in de wacht
tot je weet waar je aan toe bent.

Maar ben blij van jou kant ook een postief verhaal te horen
Sascha

Berichtdoor majel » za 24 aug 2013, 23:21

Hey hoi, hoe gaat het met je wond?
Ik had het ook op mijn kuit, het viel
Mij erg mee gelukkig.
Ik heb ook vanaf het moment dat ik hoorde dat
Het een melanoom was tot een week na de
Tweede ingreep hoofdpijn gehad.
Stress, onrust, spanning.
Ik zag trouwens dat het AVL wel een schilwachtklier
Procedure aangaat vanaf 70 mm!
Dit ga ik ook nog even navragen aan mijn arts, ik moet
In sept weer heen.
Misschien voor jou ook een tip?
Succes en sterkte ermee! Laat je volgende week horen
Hoe de uitslag is?
majel

Berichtdoor Sascha » do 29 aug 2013, 16:26

Hoi Marel,

met de wond gaat het eindelijk wat beter, het trekt en de hechtingen zijn naar binnen getrokken.
Morgen krijg ik eindelijk de uitslag, ben al de hele week nerveus, maar ik was redelijk ziek van de 2e excisie
omdat de wond flink ontstoken was. Ik ben nog steeds verwonderd over de grote van de wond, ik heb denk ik
echt ook na de genezing een grote deuk in mijn kuit. Maar dat zie ik morgen als de hechtingen eruit gaan.

Het onderzoek wat ik wel wil laten doen is, of dat het melanoom erfelijk is of van de zon of andere externe factoren,
omdat mijn zus ook een melanoom heeft en mijn moeder gestorven is aan kanker nog maar kort geleden.
Ik heb morgen voor de arts een hele lijst met vragen, daar heb ik 2 weken over nagedacht.

Maar ben echt blij met jou verhaal, de arts had me verboden op internet te surfen omdat daar vaak hele negatief aflopende verhalen
opstaan, maar ook dat is realiteit.
Ik voel ook het onbegrip van buiten af, mensen snappen niet de ernst van een melanoom en hoe een impact het heeft en hoe ernstig het kan zijn.

Ik houd je op de hoogte van de uitslag

gr
Sascha

Berichtdoor majel » vr 30 aug 2013, 22:46

Hey hoi,
Hoe is het vandaag gegaan?
Hopenlijk hebben ze al je vragen kunnen beantwoorden.
1 week nadat mijn hechtingen eruit zijn gegaan ben ik
Met bio-oil gaan smeren! Echt een aanrader tegen littekens!
Heb nog wel een deukje, en Tuurlijk blijf je het litteken
zien maar het ziet er echt mooi uit!!
Nou ik ben heel benieuwd naar je!
Groetjes
majel

Berichtdoor Sascha » za 31 aug 2013, 11:58

Hey Majel,

Gisteren teruggekomen en pffff gelukkig verder geen uitzaaiingen.
Lymfe onderzoek gehad, deze voelde ook goed.

De arts zag verder geen reden om een poortwachter, schildwachter of klier onderzoek te doen.
Wel iedere 2 tot 3 maanden controle de rest van mijn leven. Gezien de familie achtergrond, wil ze dit aanhouden.
Ik wil nog wel een oncoloog spreken over een eventueel erfelijkheidsonderzoek en eventueel verwant met de borstkanker van moeder, als er dat uberhaupt is.

De wond hebben ze met het verwijderen van de hechtingen weer helemaal opentrokken is echt een hele grote wond ongeveer 12 cm groot
en een flinke deuk, maar ik ga inderdaad goed smeren en ik had de bio oil ook al klaar staan :) en ik vind ook sos creme sensitive van Bergman ook super voor littekens.
Het zal na verloop van tijd nog wel wat bijtrekken.. Er is wel een last van mijn schouders gevallen, maar ik zal mezelf goed in de gaten houden
en op aanraden van de arts gaat de zonnebank de deur uit :( kleine opoffering voor mijn gezondheid.

Ik heb ook de pathologische rapporten opgevraagd van beide excisies, en die ga ik eens rustig googlen wat dat allemaal betekend, in plaats van hocus pocus.
Hoop dat ik het nu een plaats kan geven want het heeft een behoorlijke impact gehad en dat zal het ook blijven
Sascha

Berichtdoor Daphne » wo 20 nov 2013, 07:10

Hoi Sascha,
Ik zat in precies dezelfde periode met eenzelfde melanoom (0,7mm) maar dan op mijn arm. Nu gelukkig weg en ook de tweede incisie bleek alles schoon. 2 maanden ging t heel goed, maar mu merk ik de impact. Ik ben behoorlijk geschrokken en nu steeds alert op alles, bang dat er ergens in mn lijf toch iets verkeerds zit. Nu zag ik jouw situatie en ik vraag me af of jij dat herkent... Ik merk dat het voor mn omgeving weer afgedaan is, soms ook verkeerd ingeschat ('ik heb ook wel eens een moedervlek laten weghalen..') en zoek toch iets van herkenning. Of, goede tips van iemand die het zelf heeft meegemaakt. Hoe deal jij ermee?
Daphne

Berichtdoor Hannah » di 10 maart 2020, 19:45

Hallo allemaal,

Ik ben Hannah 41 jaar en heb net mijn tweede ingreep gehad. Mijn melanoom was 0,4 mm. Ik ben ontzettend geschrokken en ik weer even niet wat ik moet met dit nieuws. Ik slaap slecht en alle horrorscenario’s spoken door mijn hoofd. Ik ben heel benieuwd naar jullie verhaal. Het is al even geleden dat jullie dit bericht geplaatst hebben, ik hoop dat het goed met jullie gaat. Hopelijk geeft dit mij ook een stukje rust.
Hannah

Keer terug naar 2013