Hallo iedereen,

Voorstelhoekje uit 2013

Hallo iedereen,

Berichtdoor linda56 » ma 18 feb 2013, 20:03

Ik volg reeds een tijdje de berichten op het forum en dit sinds ikzelf onder behandeling ben voor melanoomkanker stage 4. Ik diende einde juni 2012 een kleine ingreep te ondergaan in de dagkliniek voor het wegnemen van een aantal talgklier cysten. Toen ze een zogenaamde talgklier cyste aan het verwijderen waren, hebben ze gezien dat het een kwaadaardige kanker was. Op dat moment wisten we nog niet welk soort kanker, maar dat werd snel duidelijk na onderzoek van het weefsel waarvan ze een biopt genomen hadden. Het verdict kwam hard
aan : het bleek dat de zogezegde talgklier cysten reeds uitzaaiingen waren van melanoomkanker. Na verschillende scans werd vastgesteld dat er ook een uitzaaiing was in de rechterlong, op de linkernier en een aantal tumoren in de buikholte.
Ik had geen symptomen (behalve dan de cysten, waarvan de dokters dachten dat ze onschuldig waren) en een primair melanoom werd niet gevonden. Misschien zit het inwendig, maar ze gingen er niet meer naar zoeken. Gelukkig werd ik positief getest voor het gemuteerd BRAF600 gen en zodoende kwam ik in aanmerking voor een studie met het nieuwe medicijn Zelboraf.
Ik neem Zelboraf nu reeds zes maanden (sinds augustus 2012) en de resultaten zijn heel goed.
De tumoren zijn reeds met meer dan de helft gekrompen. De bijverschijnselen zijn echter niet te onderschatten, zeker niet in het begin, maar na een tijdje zijn ze wel iets milder geworden. Hopelijk kan ik het medicijn nog lange tijd nemen. Ik wens alle lotgenoten veel sterkte en hoop voor de toekomst.
Groetjes
Linda56
linda56

Re: Hallo iedereen,

Berichtdoor jan_035 » di 19 feb 2013, 16:14

Dag Linda,

welkom op het forum.
Goed om te horen, dat de Zelboraf zijn werk doet. Hoop van harte dat het nog lang goed mag blijven gaan.

Groet,
Jan
jan_035

Berichtdoor Brenda7 » di 19 feb 2013, 21:07

Hoi,

Fijn om te lezen dat je het goed doet op dat medicijn,.. ik zal blijven duimen dat het goed blijft gaan...
Groetjes
Brenda7

Berichtdoor linda56 » wo 20 feb 2013, 21:24

Brenda en Jan,

Bedankt voor jullie steun. Hopelijk blijft het medicijn inderdaad nog lang zijn werk doen.
Groetjes

Linda
linda56

Keer terug naar 2013