Breslow dikte

Voorstelhoekje uit 2013

Breslow dikte

Berichtdoor Chocoladefreak » do 29 aug 2013, 10:58

Hoi, mijn naam is Marianne. Bij mijn man is vorig jaar een melanoom weg gehaald op zijn rug, tevens hebben ze 4 klieren weggehaald, onder de beide oksels en op twee plaatsen op zijn rug. De klieren waren verder schoon.De breslowdikte erg dik, namelijk 1,4 cm. Eerst dachten ze dat er een fout was gemaakt met de dikte, maar helaas, het moest toch echt 1,4 cm zijn in plaats van de 1,4 mm. Nu heeft hij een litteken van schouder tot schouder. Is er iemand die ervaring heeft met zo'n dikte? Want zelfs de behandelend arts had dit nog niet mee gemaakt. Gisteren heeft mijn man een mri-scan gekregen van zijn nek en schouder, omdat hij hier zo'n last van heeft. Ze hebben iets gezien, maar we moeten wachten tot woensdag voor de uitslag. En ongewild ga je je toch druk maken, wat als...
Groetjes, Marianne
Chocoladefreak

Re: Breslow dikte

Berichtdoor esther » za 31 aug 2013, 15:51

Hallo

Ik heb geen ervaring met deze dikte, maar andere lotgenoten hier wel. Wellicht reageren ze nog.wil jullie heel veel sterkte wensen!!!!!

Groetjes esther
esther

Berichtdoor majel » zo 01 sep 2013, 10:41

Hallo,
Hier ook geen ervaring mee!
Wat een enorme dikte!
Wens jullie heel veel sterkte met afwachten en hoop
Op een goede uitslag.
majel

Berichtdoor KeesdeGraaf » zo 01 sep 2013, 17:47

Hi Marianne,

Ik denk dat er nauwelijks gevallen zijn met een breslowdikte van 14 mm. Bij mij was het 6 mm en dat was volgens de artsen al erg dik.
T is uiteraard erg zorgelijk en de kansen worden steeds minder naarmate de dikte toeneemt, maar ik ga er maar van uit dat als er enkele patienten goed doorkomen waarom zal ik daar dan niet één van zijn?
Tot nu toe hoor ik bij de gelukkigen: Ik heb al 6 jaar geen last.
Ik wens jullie veel sterkte de komende tijd en ik zou het fijn vinden als jullie ons van de voortgang op de hoogte houden.

Kees
KeesdeGraaf

Berichtdoor nina » zo 01 sep 2013, 19:02

Bijna 3 jaar geleden is er onder mijn voet een melanoom van 9,1 mm. verwijderd evenals de lymfklieren in de lies. 3x een huidtransplantatie gehad ,daardoor moet ik aangepaste schoenen dragen en vanwege het oedeem een TEK4 tot aan mijn heup. Ik baal best van al die bijkomende dingen waar ik nooit bij stilgestaan had. 2 x in de week drainage maar gelukkig nog steeds rust bij de uitzaaiingen en daar ben ik natuurlijk heel blij mee! Vraag wat je weten wil, laat je niet afschepen en ik wens jullie sterkte en veel levensmoed! Nina
nina

Berichtdoor Mirke007 » do 12 sep 2013, 10:10

Pfff dat is wel heel erg dik.
Bij mijn man was de dikte 8 mm en daar schrokken al alle chirurgen van.. maar ik lees hieronder dat het dus nog veel dikker kan.. Ben natuurlijk om internet gaan zoeken maar kon nergens iets vonden over diktes meer dan 4mm.

Hebben jullie de uitslag al gehad?

Sterkte in ieder geval

groetjes Miriam
Mirke007

Berichtdoor Chocoladefreak » wo 18 sep 2013, 17:04

Hoi allemaal!

We hebben de uitslag binnen en ik heb nog nooit iemand zo blij gezien met een nekhernia. En in combinatie met een geïrriteerde zenuw( waarschijnlijk gebeurd met het verwijderen van het melanoom) zorgt dit voor de klachten. Mijn man heeft nu medicatie gekregen en als het na drie maanden niet is verbeterd gaan ze opereren.
Niet prettig, maar voor ons een hele opluchting!
In november moeten we terug voor een uitgebreid onderzoek.Maar voor als nog schijnt de zon!

Via deze weg wil ik jullie graag bedanken voor de lieve woorden!!!
Ook wil ik jullie een hart onder de riem steken, we zitten immers niet voor niets op dit forum.

Groetjes, Marianne
Chocoladefreak

Berichtdoor sporten » wo 18 sep 2013, 18:26

PROFICIAT VOOR JULLIE.

Wat een opluchting moet dat zijn geweest.
Nu nog even hopen, dat je man niet geopereerd hoeft te worden, kans is altijd dat het zich weer gaat herstellen met die zenuw.

Liefs,

Ineke
sporten

Berichtdoor Chocoladefreak » di 30 dec 2014, 14:41

Hoi Allemaal,

Op 24 november is mijn man naar de huisarts geweest omdat hij 2 bultjes had, een op het achterhoofd en 1 in het scrotum.
Op 27 novemberbij de dermatoloog geweest, die een derde vond op zijn rug. De dermatoloog verwees ons direct door naar de chirurg, waar een afspraak werd gemaakt voor verwijdering van de drie bultjes. Op 2 december werd dit al gedaan. Na 10 dagen wachten kregen we op 12 december de uitslag, alledrie bleken uitzaaiingen van het verwijderde melanoom in 2012. Er werd ons verteld dat de prognose zeer slecht is, een overlevingskans van 8 % over vijf jaar. Omdat de arts ervan uit ging dat ermeerdere uitzaaiingen zouden zijn, is mijn man op 16 december door de pet/ctscan geweest. Hierop waren enkele restcellen bij de verwijderde bultjes te zien, verder geen uitzaaiingen. Alleen zijn de lymfeklieren op de luchtpijp/ longen vergroot, hiervoor op 6 januari een afspraak bij de longarts.
Zoals jullie je kunnen voorstellen staat hierdoor ons leven op z'n kop. Voorlopig kunnen we niet meer dan afwachten, en ondanks alles proberen we te genieten van alles en iedereen om ons heen.

Zodra we weten wat er na 6 januari gaat gebeuren, zal ik dat zeker aan jullie laten weten.

Voor nu, alvast een hele fijne jaarwisseling gewenst!

Groetjes Marianne
Chocoladefreak

Berichtdoor Flower2014 » di 30 dec 2014, 16:37

Hoi Marianne,

Wat een schrik!

De overlevingskans van 8% na 5 jaar is, werd ons verteld, achterhaald en gebaseerd op oude statistieken.
Inmiddels zijn ze godzijdank een stuk verder met het begrijpen en behandelen van deze vorm van kanker.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat dit evengoed erg spannende tijden zijn en ik kan me helemaal voorstellen dat jullie leven compleet op zijn kop staat.

Heel veel sterkte en kracht gewenst en voor jullie ook alvast een fijne jaarwisseling gewenst, ondanks alles.
Flower2014

Keer terug naar 2013