Cannabis olie en melanoom/huidkanker.

Hieronder kunt u berichten vinden van onderwerpen die verouderd zijn. Het is niet de bedoeling dat u hier op deze berichten een reactie plaatst.

Cannabis olie en melanoom/huidkanker.

Berichtdoor Posi » za 12 nov 2016, 07:10

Recent heb ik gelezen dat cannabis olie melanoom/huidkanker kan doen verdwijnen,is iemand hier bekend mee?
Posi

Re: Cannabis olie en melanoom/huidkanker.

Berichtdoor marti » zo 13 nov 2016, 08:01

Dag Posi,

Huidkanker is een verzamelnaam voor verschillende vormen van huidkanker, die niet alleen een ieder een eigen naam maar ook ieder een eigen behandeling behoeven.
Een diagnose melanoom ( een in potentie dodelijke vorm van huid - en oogkanker) is de meest kwaadaardige vorm van huidkanker omdat er een risico van uitzaaiingen naar andere delen van het lichaam bestaat, welke fataal kunnen zijn.

Dit forum wordt voornamelijk bezocht door melanoompatienten en/of hun familieleden, die een vraagbaak kunnen zijn voor elkaar.

Alle behandelingen zijn 'evidence based', of worden onder strikte regels van 'trials' voorgeschreven door chirurgen, dermatologen en oncologen.

Dat cannabis olie melanoom kan doen verdwijnen zou natuurlijk een doorbraak zijn in de behandeling van melanoom, ik heb dit nergens kunnen lezen, misschien kun je iets meer vertellen over je bron van informatie?

Marti
marti

Berichtdoor Posi » ma 14 nov 2016, 07:50

Hoi Marti,

Een cliënt van mij waar ik werk vertelde mij hierover,hij heeft ervaring met een kennis die door die olie genezen is van zijn huidkanker.
Hij heeft dit 2x daags op de te behandelen plek gesmeerd en is nu maanden verder maar de huidkanker is weg,ik vond dit te geweldig voor woorden(ik ben zelf een melanoom en huidkanker patient) maar vroeg me af of ook een melanoom hiermee zou verdwijnen.
Hij is er mee naar zijn behandelend arts gegaan maar die staan er niet voor open om te luisteren terwijl hij aantoonbaar voorbeeld hiervan is.
Hun hebben geconcludeerd dat de huidkanker bij hem inderdaad weg is maar willen nergens aan mee werken.
Ik ben eens op internet gaan zoeken en vind over dit middel inderdaad goede verhalen(Google eens op Cannabis en melanoom/huidkanker).
Misschien te mooi om waar te zijn maar misschien ook een grote doorbraak waar de artsen niet voor open willen staan.

Mvg
Posi
Posi

Berichtdoor marti » ma 14 nov 2016, 13:23

Dag Posi,

Mag ik verwijzen naar het onderwerp " drie alternatieve behandelingen" op deze site ?

Groet,

Marti
marti

Berichtdoor marti » ma 14 nov 2016, 21:21

Dag Posi,

Als aanvulling wil ik nog met je delen dat in ' Oncoline' (richtlijnen oncologische zorg), er beschreven staat dat 3-5% van de patiënten met melanoom zich presenteren met een metastase als eerste uiting van de ziekte. Hier staat wat over de mogelijke oorzaken: onderdiagnostiek; maar er kan ook sprake zijn geweest van spontane regressie:

" Er kan sprake zijn geweest van een huidtumor die na verloop van tijd spontaan is verdwenen. Waarschijnlijk is het primaire melanoom dan in regressie gegaan." (citaat)

Het verdwijnen (regressie) van het melanoom heeft dan niet geleid tot het verdwijnen van de voortgang van het ziekteproces - uitzaaiingen.

Groet,

Marti
marti

Berichtdoor Posi » di 15 nov 2016, 07:42

Dankjewel Marti voor de duidelijke uitleg.

Groet Posi.
Posi

Keer terug naar Archief