Melanoom in situ

Hieronder kunt u berichten vinden van onderwerpen die verouderd zijn. Het is niet de bedoeling dat u hier op deze berichten een reactie plaatst.

Melanoom in situ

Berichtdoor Catharina_Marina » za 11 jun 2016, 17:10

Hallo, er is bij mij een moedervlek weggehaald, de uitslag was een melanoom in situ, en nu is er voor de tweede keer huid weggehaald. Zelf is de dermatoloog positief, maar ik vertrouw het helemaal niet! Hoe kan ze positief zijn als de uitslag er nog niet is? Bij de eerste ingreep vertelde ze ook: waarschijnlijk niets aan de hand.
Catharina_Marina

Re: Melanoom in situ

Berichtdoor sporten » za 11 jun 2016, 19:56

Hallo,

Als je via google melanoom in situ intikt, vind je genoeg info, b.v. dit via huidinfo.

"Hoe wordt het melanoma in situ behandeld?
Uw dermatoloog zal in bij een plekje dat verdacht is voor een melanoma in situ een echt melanoom meestal niet klinisch kunnen uitsluiten. Hij zal dus altijd in eerste instantie de afwijking operatief verwijderen op de manier zoals dat gebruikelijk is bij een melanoom; derhalve met tenminste enkele millimeters gezonde huid als marge. Wanneer na pathologisch onderzoek blijkt dat de betreffende plek een melanoma-in situ betreft zal bekeken worden met welke marge de afwijking in eerste instantie is weggehaald. Door de Nederlandse Melanoomwerkgroep wordt aanbevolen dat een in situ melanoom met een vrije marge van 5mm wordt verwijderd. Verdere behandeling is niet nodig. Als de patient veel atypische moedervlekken heeft wordt een jaarlijkse controle bij de dermatoloog wel aanbevolen".

De uitslag is toch al bekend, melanoom in situ, daar wordt de behandelingswijze op toegepast.
Ik zal wat meer vertrouwen hebben in de dermatoloog, zij heeft immers op tijd ingegrepen !

Groetjes,

Ineke
sporten

Keer terug naar Archief