Hallo,
Ik ben moeder van een 3 jarig dochtertje.
Een poos terug viel mij op dat zij een rare donkere plek in haar grote teennagel heeft.
Ik ging er vanuit dat er een ongelukje mee gebeurd was, maar na verloop van tijd zag ik dat deze verkleuring niet " uitgroeit".
Via huisarts bij dermatoloog gekomen. Deze heeft de nagel bekeken, gefotografeerd, en wil zsm de nagel verwijderen en het plekje dat eronder zit weg laten snijden en opsturen naar Groningen. Hij vertelde dat de kans dat het kwaadaardig is, klein is.
Nu sta ik in dubio. Na navraag en rondlezen op verschillende pagina's waaronder veel buitenlandse paginas, blijkt dat de kans dat het een melanoom is, extreem klein is. De kans dat er was misgaat tijdens de algehele narcose is procentueel groter.
Natuurlijk wil ik geen risicos nemen met mijn kleine meid, maar de dermatoloog zei ook dat de ingreep geen pretje is.
Ze is 3. Ik denk dat een dergelijke ingreep traumatisch gaat worden.
Mijn vragen: Is er iemand die een soortgelijke situatie heeft meegemaakt of kent? Zijn er geen andere opties om uit te sluiten dat het een nagel melanoom betreft op zo'n jonge leeftijd?
Zou een second opinion nuttig kunnen zijn? En zo ja, welke dermatoloog of ziekenhuis is aan te raden?
Tips over sites of artikelen zijn ook welkom. Er is heel weinig te vinden namelijk over nagel melanomen op peuterleeftijd.
Mijn excuses als ik hier niet goed zit met mijn vragen. Desgewenst verwijder ik het topic dan weer.
Met vriendelijke Groet.