lieskliertoilet of niet?

Plaats reactie
Angel
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 11 apr 2016, 14:52

lieskliertoilet of niet?

Bericht door Angel »

Ik ben vandaag voor het eerst in het AvL geweest. Dokter van Akkooi heeft me uitgelegd dat ik moet kiezen tussen wel of geen lieskliertoilet. (ik had een besmette poortwachter met daarin twee tumoren van 1,5mm, nog niet zichtbaar op de echo, 2e klier alleen tumorcellen) Als ik mee wil doen met een wereldwijde trial voor mensen in stadium 3b moet ik het lieskliertoilet doen. Hierna kom ik dan voor een dubbelblind onderzoek in aanmerking met immunotherapie. Dit is dan preventief. Alle klieren weg halen heeft zeker ook nadelen, het is een pittige operatie met grotere kansen dan normaal op complicaties. En bovendien blijft ongeveer 20% blijvend last houden van oedeem etc, geen fijn vooruitzicht als je sportinstructrice bent :-(
Volgende week vrijdag moet ik beslissen. Heeft iemand nog goede tips of adviezen? Ik lees ze graag.
Patricia
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 15 apr 2013, 20:34

Re: lieskliertoilet of niet?

Bericht door Patricia »

Hoi Angel,

Lees op dit forum onder het kopje operatie bij lieskliertoilet de ervaringen van anderen. Mijn verhaal staat daar ook tussen.
Het is een lastige beslissing. Informeer jezelf goed. Ik wens je veel sterkte met de beslissing.

Groetjes,
Patricia
Ingrid
Berichten: 29
Lid geworden op: do 29 okt 2015, 22:15

Re: lieskliertoilet of niet?

Bericht door Ingrid »

Hoi angel.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar kreeg gisteren deze alert van kanker.nl.EORTC 1208 melanoom.het is een nieuwe studie met behoud van overige klieren.heel veel sterkte en succes.

Groetjes ingrid
Plaats reactie