Lieskliertoilet, praktische vraag.

Lieskliertoilet, praktische vraag.

Berichtdoor G.J. » vr 03 maart 2017, 01:23

Ook ik moet binnenkort een lieskliertoilet ondergaan.Ik zit met een hele praktische vraag, Ik heb er gewoon niet aan gedacht dit aan de oncoloog te vragen. Mijn vraag is dus hoe ze tijdens de operatie de stations kunnen vinden. Het gaat om 10/15 stations die ook nog dieper liggen. Toen de poortwachter werd verwijderd was de operatieplek gemarkeerd met blauwe inkt. Dus dat is dan geen probleem. Maar waar moet de chirurg in 's hemelsnaam beginnen te snijden zonder een hulpmiddel of iets anders? Wie weet het?

Bij de weg: Op dit forum is niet zo veel meer te beleven de laatste tijd,eigenlijk jammer.
G.J.

Re: Lieskliertoilet, praktische vraag.

Berichtdoor Patricia » za 04 maart 2017, 00:41

Hoi gj,

Het markeren is gedaan om de eerste klier te vinden, gezien vanaf de primaire melanoom. Volgens mij wordt er bij een lieskliertoilet alle lymfeklieren weggehaald. Er is voor een chirurg geen twijfel.
Zo heb ik het begrepen toen ik een lieskliertoilet onderging. Bij mij waren het 15 klieren, dit verschilt per persoon.
Heel veel succes en als je vragen hebt gewoon naar het ziekenhuis bellen.
Groet en sterkte,
Patricia
Patricia

Re: Lieskliertoilet, praktische vraag.

Berichtdoor G.J. » zo 05 maart 2017, 18:11

Bedankt voor je antwoord. Het vinden van de stations is misschien geen probleem en gebruiken ze toch apparatuur, een echo ofzo. Bedankt voor het antwoord, Ergens anders hier las ik over slechte terugkoppeling op reacties maar dat valt wel mee denk ik. We gaan gewoon door!
G.J.

Keer terug naar Onderzoek - Lymfeklieren