melanoom en angst en depressie

melanoom en angst en depressie

Berichtdoor fred » vr 10 jan 2014, 12:25

hoi ik ben fred uit noord holland ik weet sinds december 20213 dat ik een kwaadaardigge melanoom op het rechter boven been heb. Deze is inmiddels verwijderd door exiscie dat is me erg zwaar gevallen, nu weet ik dat er een tweede operatie volgt en er een grotere marche wordt weg gesneden ook wordt mijn schildwachtklier verwijderd. Ik wacht dus op mijn tweede operatie ik ben hierdoor zo erg onzeker maar ook heel erg moe en depressief. Ik kan niet beschrijven welke angsten ik door ga en nog door moet, het valt me erg zwaar, daarbij funtioneer ik ook erg slecht qua lopen vanwege mijn vermoeidheid. Ik wacht in volle spanning op mijn volgende ingreep, ik hoop dat ik hier een beetje mijn steun en troost kan vinden, want dat is zeker nodig met deze zware last, maar mijn motto is: wel wees lief voor elkaar hou van elkaar en wees er voor elkaar voor altijd en eeuwig.

dikke knuffel van mij groetjes vanuit noord holland. ;) :D
leef met een lach huil met een traan samen zullen we er door heen gaan samen zijn we sterk liefs van mij.
fred

Re: melanoom en angst en depressie

Berichtdoor dees » za 11 jan 2014, 10:27

hoi Fred,
Ja het is een hele angstige en onzekere tijd, en ja je gaat anders over de dingen denken. Goed dat je iedereen veel liefde toe wenst, ik wens je veel sterkte. groet dees
dees

Berichtdoor KeesdeGraaf » zo 12 jan 2014, 10:37

Hoi Fred,

Ieder mens reageert op zijn eigen manier op spanningen en onzekerheid. Heel begrijpelijk dat het jou zo aangrijpt. Heel herkenbaar.
Je kunt misschien je onzekerheid wat verminderen door er met anderen over te praten. De stichting Melanoom heeft hiervoor een telefonische hulplijn.
Ook je verder verdiepen in de materie kan helpen. Hoe dik was je melanoom?
Ook is het belangrijk dat je bij een ziekenhuis komt waar je veel vertrouwen in hebt. Het AVL in Amsterdam staat erg goed bekend.

Veel sterkte de komende dagen en als je met vragen zit: stel ze gerust, daar zijn we voor.

groet

Kees de Graaf
KeesdeGraaf

Berichtdoor RonD » ma 13 jan 2014, 16:07

Hi Fred,

Lees wat op en neer in het forum, je bent zeker niet alleen in je angst en onzekerheid voor wat komen gaat. Vooralsnog is er nog alle kans dat in jouw geval dat de operatie op tijd komt, en in ieder geval koop je tijd zodat je de introductie van effectieve medicatie meemaakt, die is niet ver weg meer. Wellicht ook goed om wat meer te lezen over de cycli van verwerking, acceptatie geeft rust. Sterkte Fred.
Groeten en sterkte,

Ron
RonD

Berichtdoor angela » wo 15 jan 2014, 09:09

Hi Fred,

Wat een angst kan je voelen na de diagnose he. Bij mij is het ook nog allemaal kort geleden. In oktober melanoom verwijderd, 1,2 mm dik. Doorgestuurd naar het AVL in Amsterdam. Daar hebben ze begin december de re-excisie gedaan en poortwachtersklier verwijdering. Er zijn er 4 verwijderd in de oksel (melanoom zat op linkerschouder). Alle 4 de klieren waren schoon, snijvlakken waren de eerste keer al schoon. Ik begrijp heel goed hoe angstig je bent. In de weken van oktober tot aan de uitslag van de operatie had ik echt het idee dat ik dood ging. Ik zag allerlei visioenen van mijn begrafenis etc. Heel naar. Ik kan je vertellen dat die angst wel minder wordt. Al ben ik nu nog steeds angstig. Ik loop voor die angsten bij het Helen Dowling Instituur. Dat is een centrum voor kankerpatienten enz. Zij helpen je mee om de angstgevoelens te overwinnen. Ik wens je veel sterkte voor nu en voor na de operatie, dan kan je het een plekje gaan geven.

groetjes Angela
angela

Berichtdoor fred » wo 15 jan 2014, 19:41

hi angela ja zo zit ik dus ook met exact de zelfde angsten als jou ik kan erop het moment totaal niet mee uit de voeten ik zag ook een man op hart van nederland over zijn melanoom toen schrol ik me helemaal rot fijn dat je op mijn reactie reageerd en de rest ook bedankt voor hun reactie ik antwoord nog niet snel enzo maar das mijn angst en me depressie ik hoop meer van je te horen angela liefs en jij ook nog veel sterkten knufffff van mij.
leef met een lach huil met een traan samen zullen we er door heen gaan samen zijn we sterk liefs van mij.
fred

Berichtdoor fred » wo 15 jan 2014, 19:44

hallo kees de graaf mijn melanoom was 3.5 milimeter en djw voor je advies voor de hulplijn kan je mij daar alsjeblieft meer over vertellen fijn dat je reageerde vr groeten fred.
fred

Berichtdoor fred » wo 15 jan 2014, 19:46

hoi dees jazeker wens ik iedereen de liefde en sterkten want dat kunnen we allen goed gebruiken jij ook dank voor je reactie.
fred

Berichtdoor fred » wo 15 jan 2014, 19:49

hallo ron
dank voor je reactie. ik hoop het dat alles goed komt .mijn melanoom zat er al jaren en was zwart verkleurd. mijn angst is zeer groot. we hopen op het beste

nogmaals dank

gr fred.
fred

Berichtdoor KeesdeGraaf » wo 15 jan 2014, 20:29

Hi Fred,

Als je bij de startpagina van de Stichting melanoom kijkt bij: ervaringen delen, zie je telefonische hulplijn.
Het nummer is 088-0029747

Het is een zware melanoom, erg zorgelijk, Geen wonder dat je je zorgen maakt.
Bij mij was ie 6 mm dik en ik ben al 6,5 jaar klachtenvrij! Dus geef de hoop niet op!

Veel Sterkte verder.

Kees
KeesdeGraaf

Volgende

Keer terug naar Onderzoek - Lymfeklieren