Melanoom maar niet uitgezaaid

Melanoom maar niet uitgezaaid

Berichtdoor Rhijtje » za 04 jan 2014, 16:33

Lieve mensen,

een paar maanden geleden werd een melanoom geconstateerd bij mijn stiefvader, Breslowdikte 3,2. Ik ben nog nooit in mijn leven zo bang geweest. Bang om hem te verliezen. Las in die periode veel op internet en ook op het forum. Ben er nog steeds niet uit of dat nu wel of niet verstandig was, want vooral het afwachten of de kanker is uitgezaaid is verschrikkelijk. Gissen heeft geen zin, elk melanoom is weer anders. Na de poortwachtklier te laten checken kwam het goede nieuws: geen uitzaaingen. Volgens de arts kan er ook niet over een paar jaar opeens uitzaaiingen bij. Geen idee of dit waar is, ik lees op internet andere zaken, maar ja, da's de vloek van internet. Mijn stiefvader wordt nu elke drie maanden gecontroleerd. Hij zit slecht in zijn vel. Natuurlijk is hij -net als wij allemaal- ontzettend dankbaar dat het niet is uitgezaaid, maar zijn leven hing aan een zijden draadje, hij voelde zich bedrogen door zijn lichaam, en moet dit nu verwerken. Ik wilde me toch registreren en dit berichtje achterlaten op dit forum, om te laten zien dat het soms ook goed afloopt, ondanks de grote Breslowdikte. Alle sterkte voor iedereen die lijdt onder een melanoom.
Rhijtje

Re: Melanoom maar niet uitgezaaid

Berichtdoor bloemetje14 » za 04 jan 2014, 23:43

dag rhijtje,

In ieder geval welkom op het forum, alleen jammer dat je ons hebt moeten vinden. Je zit (volgens mij) nu in de moeilijkste periode ; er is nl een diagnose gekomen, en die moet je zien te verwerken, het een plaats geven in je leven. Gelukkig dat jullie er op tijd bij waren, en dat er geen uitzaaiingen waren.
Controle zal belangrijk blijven, daar moet je het mee doen. Maar er is ook positief nieuws. Als je hier en daar het forum wat gevolgd hebt, dan zul je merken dat verschillende forumleden meedoen aan verschillende studies, de een al wat succesvoller dan de andere. Vooral de laatste 2 jaar zijn er verschillende behandelingsmogelijkheden bijgekomen , ook voor een uitgezaaid melanoom. 5 jaar geleden, waren die er helemaal niet. Genezen is nog niet mogelijk, bij mijn weten van een uitgezaaid melanoom, tijd bijkrijgen wel. En door die verschillende studies, ben ik ervan overtuigd dat er binnen 5 jaar meer en betere behandelingsmethoden zullen komen. Voor ons gezin is het te laat. Maar ik ben er trots op, dat we aan een studie hebben meegedaan, en ik ben er van overtuigd, dat uiteindelijk andere gezinnen er baat bij hebben aan de resultaten van die studie.
Ik wens je in ieder geval sterkte, en weet dat je hiet altijd een luisterend oor kunt vinden,
groetjes,
bloemetje14
bloemetje14

Keer terug naar Onderzoek - Lymfeklieren