Hersenmetastasen

Stel jezelf voor met algemene informatie over jezelf en/of jouw eigen ervaring met melanoom. Gebruik vervolgens één van de andere onderwerpen zoals "Melanoom" en "Behandeling" om verder te communiceren met elkaar.

Hersenmetastasen

Berichtdoor Kim » ma 12 maart 2018, 21:19

Hallo allemaal, ik ben Kim, 35 jaar woon in zuid Holland. Vorige maand een epileptische aanval gehad. In het ziekenhuis door scans gegaan en te horen gekregen dat er 18 metastasen in mijn hoofd zitten. Het zijn uitzaaiingen van een melanoom die ik in 2010 heb gehad. Inmiddels ben ik in behandeling in het AVL in Amsterdam. Ik slik de medicatie: dabrafenib en trametinib. Is er iemand die ervaring heeft met deze medicatie?
Groet Kim
Kim

Re: Hersenmetastasen

Berichtdoor marti » ma 12 maart 2018, 22:01

Dag Kim,

Spijtig je hier aan te moeten treffen, wat een schok moet dat geweest zijn, uitzaaiingen van een melanoom 8 jaar geleden... Er zijn lotgenoten die ook deze combi gebruikt hebben:

zie: viewtopic.php?f=58&t=740

Is er al resultaat geboekt met deze therapie, of gebruik je dit pas sinds kort ?

Veel sterkte, hartelijke groet,

Marti
marti

Berichtdoor Kim » di 13 maart 2018, 20:10

Hoi Marti, hartelijk dank voor je reactie. Ik gebruik het nu sinds 2 weken. Eind maart ga ik onder MRI scan om te kijken of ze verandering op beeld kunnen zien. Mijn bloedwaarden waren wel goed. Daar concluderen ze voor nu uit dat de medicatie zn werk doet.
Groetjes
Kim

Berichtdoor marti » di 13 maart 2018, 20:36

Dag Kim,

Nou dat is mooi nieuws tot nu toe, blij dit te lezen.

Spoannend natuurlijk de scan - en dan wachten op de uitslag - altijd moeilijk - maar vooralsnog positief, hoop op verder goed nieuws,

dank je wel

Marti
marti

Keer terug naar Voorstelhoekje