Uitzaaiing in de borst?

Behandeling van een oogmelanoom

Uitzaaiing in de borst?

Berichtdoor Elisa » vr 22 jan 2016, 17:10

In juli 1999 ben ik in het Lumc bestraald ivm oogmelanoom. Ik was toen 26 jaar en mijn dochtertje 4 dagen oud. In 2005 is alsnog mijn oog verwijderd vanwege bloedingen, glaucoom e.d. Tot 2010 ben ik gevolg voor mogelijke uitzaaiingen, altijd goed nieuws. Eind goed al goed leek het.

Vorige week is echter bij een controle van een knobbeltje in mijn borst ( wat een cyste bleek te zijn die zich niet zo vriendelijk gedroeg) een uitzaaiing van melanoom gevonden. Ik kon bijna niet geloven dat dit het enige plekje zou zijn maar de PET scan heeft geen andere tumoren laten zien. Het was een lange en spannende week.....
Komende week wordt mijn huid onderzocht om te kijken of hier niets zit wat eventueel een primaire bron zou zijn. Volgende week wordt de tumor verwijderd evenals de poortwachtklier, dit om evt. cellen daar te vinden.

De internist gaf aan dit beeld nog niet te hebben gezien, een oogmelanoom die na zoveel jaar uitzaait en dan in de borst.
Ik ben ontzettend blij dat dit het enige is maar de internist gaf wel aan dat een uitzaaiing hoe dan ook geen goed nieuws is. Hij kan er verder niets van zeggen omdat er geen vergelijkingen zijn.

Daarom post ik dit hier en ben ik heel benieuwd of anderen deze ervaring hebben?

Groetjes,
Elisa
Elisa

Keer terug naar Behandeling