Operatie Levermetastasen oogmelanoom

Behandeling van een oogmelanoom

Operatie Levermetastasen oogmelanoom

Berichtdoor Marcus » ma 16 jun 2014, 22:20

Beste mensen,

Ik ben woonachtig in België.
In maart 2011 is er bij mij een oogmelanoom vastgesteld in het linkeroog. Dit is bestraald met een Jodium 125 plaatje in het UCL Brussel door prof. De Potter.
Na mijn laatste controle in maart 2014 zou de tumor maximaal gekrompen zijn van 1 cm naar 2 mm.
In april 2014 zijn er 7 levermetastasen ontdekt gespreid over de 2 delen van de lever.
Nu, in het UCL stelde men mij DTIC chemokuur voor, maar daar ik weet dat deze chemo maar 5 tot 10 % kans heeft om aan te slaan
ben ik verder gaan zoeken. In het UZ Leuven loopt een studie met DTIC in combinatie met Selumetinib waar ik eventueel zou kunnen
instappen.
Verder heb ik mij ook geïnformeerd in het UZ Antwerpen.
Daar wou men overwegen om deze 7 stuks eventueel te opereren.
Heeft er iemand ervaring met het weghalen van levermetastasen komende van oogmelanoom (d.m.v. operatie) ?
Marcus

Re: Operatie Levermetastasen oogmelanoom

Berichtdoor bloemetje14 » do 19 jun 2014, 07:49

halo,

mijn man had een oogmelanoom, die later gemetastaseerd is. In UZ Leuven zijn die levermetastasen behandeld met SIRT therapie, dat is : men plaatst via de lies een catheter en schuift deze op naar de lever. Eens de catheter ter plaatse spuit met radio-actieve bolletjes in, de de levermetastasen plaatselijk bestralen.
Mijn man heeft er goed op gereageerd, De levermeta's zijn toch zo een 4 -tal maanden veel minder actief tot inactief geweest. Eens de straling uitgewerkt, kan men niet meer 'bijstralen', dan moet er naar andere oplossingen gezocht worden.
Wij waren zeer tevreden over leuven, het is zeker een consultatie waard.
Wij hebben ook gevraagd of operatie zinvol was, maar dat was het niet, daar de meta's op een slechte plaats zaten.

groetjes,
bloemetje14
bloemetje14

Keer terug naar Behandeling