OOGMELANOOM

Behandeling van een oogmelanoom

Re: OOGMELANOOM

Berichtdoor kruisman » di 09 dec 2014, 20:24

Voor Janny:
Wat een super fijn bericht.
Suc-6 met de leverpunctie.
Houd ons op de hoogte.
Gr: Hans
kruisman

Berichtdoor aaf verver » di 23 dec 2014, 15:30

Hallo allemaal,
Ook ik ben een tijdje niet op deze site geweest,en nu dus maar weer eens een reactie van mijn kant.
Alles gaat opzich naar wens,verder zo als het nu lijkt geen last van uitzaaiingen,maar ben me er terdege van bewust dat dit kan gebeuren,maar zolang ik me goed voel wil ik daar niet mee bezig zijn.
Wel heb ik wat last van mij protheseoog,moet binnenkort weer een afspraak maken in den Haag en krijg waarschijnlijk een nieuwe aangemeten,kan namelijk iedere twee jaar van de verzekering.
Een op reserve dus.
Ik wens iedereen op de site hele fijne feestdagen en een goed en vooral gezond 2015,
Hartelijke groeten Aaf
aaf verver

Berichtdoor tvegter52 » wo 24 dec 2014, 17:19

Hallo Aaf, jou reactie gezien, lees dat jij weet dat de mogelijkheid bestaat voor uitzaaiing en dat je er niet mee bezig wil zijn. Ook dat de prothese wat problemen geeft, dat is vervelend en hoop voor jou dat dit wordt opgelost.
Dat is in mijn geval precies hetzelfde, wil me daar niet mee bezig houden, ben nu bijna 63 jr. en wil de tijd die mij/ ons nog rest gewoon blijven doorgaan met de alle daagse dingen. Toch is met 1 oog kijken wel te doen maar je mist het derdege, vind ik.
Begrijp natuurlijk ook dat er andere lotgenoten zijn die er helaas anders voor staan en dat is dan een ander verhaal als je wel bent geconfronteerd met .....

Toch wil ik een ieder langs deze weg een hele fijne kerst toewensen en zover als mogelijk een goed 2015.

de hartelijke groeten,

Vegter. T
tvegter52

Berichtdoor kruisman » za 27 dec 2014, 21:31

Dag lotgenoten:
Leuk weer wat van Thomas en Aaf te lezen.
Zelf had ik 3 wk. geleden ook berichtje geplaatst,maar zie het nergens meer.
Hoe gaat het met Janny na de behandeling in AvL?
Zelf ben ik begin dec. opnieuw geopereerd in LUMC ivm een nieuw proces.
Uitslagen nog niet bekend.
Verder voel ik mij best goed en heb genoten van alle family aktiviteiten met Kerst.
Graag wens ik jullie allen een gezond 2015 en laten we van elk moment genieten.
gr. Hans
kruisman

Berichtdoor aaf verver » za 27 dec 2014, 22:20

Dag Hans,
Lees net je bericht,ik hoop dat je snel een goede uitslag krijgt,waar ben je geopereerd?
Merkte je zelf dat er iets was of bij een controle?
Sterkte bij het wachten op de uitslag,groeten aaf
aaf verver

Berichtdoor Janny » zo 28 dec 2014, 09:51

Hallo Hans

Gaat goed met mij. Ik ben 2 weken geleden voor de uitslag scan (na 3 mnd) geweest, Op de scan waren nog 2 plekken te zien. Bloed uitslagen waren goed. Vorige week toch een leverpunctie gedaan en daar krijg ik 6-1 de uitslag van. Toch wel weer spannend want wat kan het anders zijn dan uitzaaiingen? Maar goed....laat ik niet op de zaken vooruit lopen. Dus weer afwachten. Ik voel me in ieder geval goed.

Groet Janny
Janny

Berichtdoor kruisman » zo 28 dec 2014, 19:34

Dag lotgenoten:
Bedankt voor update van Janny + Aaf.
Spannend Janny. 6 jan. krijg ik ook uitslagen, dus duimen voor elkaar.
Aaf: jij vroeg of ik iets v h nieuwe proces merkte. Inderdaad, m'n prothese-oog
werd er gewoon uitgedrukt door een grote "bol" erachter. Veel onderzoek gedaan,
vooral MRI scans. Men begreep het niet in Leiden, dus vandaar operatie.
Poosje zonder prothese-oog gelopen en nu zit hij er weer in.
Nu alvast een goede jaarwisseling voor iedereen en 'n goede gezonde start in 2015.
gr. Hans
kruisman

Berichtdoor Tom » zo 28 dec 2014, 19:50

we duimen janny!
Tom

Berichtdoor tvegter52 » di 14 apr 2015, 18:03

Hallo lotgenoten oog melanoom,
Na een lange tijd laat ik even weer een update horen hoe het er nu voor staat, heb net maandag 13-04-2015 voor de zoveelste keer een pittige netvlies operatie gehad. ( Wel behoorlijk pijnlijk als de verdoving eruit is, het oog is helemaal beurs en vuurrood en doorbloed) Het doel van deze ingreep is om littekenweefsel van het netvlies te verwijderen en dat dit dan ook de laatste ingreep zou zijn van de reeks die al hadden plaats gevonden. De olie die in het oog zit wordt dan eruit gehaald, na langdurig bezig te zijn om het litteken weefsel te verwijderen bleek toch dat het netvlies nog steeds niet goed vast zat aan de onderkant.
Zover ik heb begrepen van de arts (die mij vanmiddag nog belde hoe het met mij gaat) is het litteken weefsel grotendeels wel verwijderd van de oogzenuw en op vele plekken op het fragiele netvlies.
Door het melanoom en de vele bestralingen is er helaas veel aan het netvlies beschadigd, er opnieuw weer olie in gekregen om het netvlies op zijn plek te houden. Conclusie is wel dat ik met het oog helaas nog steeds niks kan waarnemen en denk dat dit ook zo blijft.
Dat is dan een teleurstelling omdat de hoop erin zat dat er toch nog een kleine kans zou zijn dat ik weer iets zou kunnen zien, feit is dat je met 1 oog ook wel kunt leven, maar toch,... mis ik het wel vooral in mijn werk als monteur en ik mag graag klussen en tijdens werken vooral met uiterst nauwkeurig werk is het toch een handicap. Gelukkig ben ik nog steeds blij dat ik verder gezond ben en dat is het belangrijkste!!!
Heb verder vele reacties gelezen van jullie allen en het is toch allemaal best heftig hoe een ieder zijn/haar probleem heeft.
Ik wens jullie allemaal het goede toe en tot weder horens.
Vegter
tvegter52

Berichtdoor kruisman » vr 17 apr 2015, 20:47

Voor Thomas:
Leuk om weer van je te horen, maar minder leuk dat de netvliesoperatie niet het suc-6
heeft opgeleverd wat je hoopte.
Ja, het klussen met 1 oog is iets wat moeilijk is maar tegelijk ook een enorme uitdaging.
Gelukkig ben je verder gezond en dat is veel waard.
Sterkte Thomas + hart.gr:
Hans
kruisman

VorigeVolgende

Keer terug naar Behandeling