Soms ...

Discussie over oogmelanomen

Soms ...

Berichtdoor Jacq » do 21 dec 2017, 16:56

Hallo allemaal. Als oogmelanoompatiënt heb ik dit forum en Stichting Melanoom ergens halverwege 2013 ontdekt. Ik vind er lotgenoten. Sommigen zie ik regelmatig. Met een aantal gebruik ik Whatsapp of de Facebookpagina. Met anderen heb ik telefonisch contact. Maar er zijn ook maatjes waarmee ik correspondeer via persoonlijke berichtjes of per mail. Contact dat buiten de zichtbaarheid van dit forum of andere openbare media plaatsvindt. Waardevol contact, ondanks het feit dat we elkaar nooit 'in het echt en lijfelijk' zien.

Op dit forum maakte ik zo kennis met Aaf Verver en we deelden met woorden en letters onze zorgen, het verdriet, maar ook de mooie dingen die we meemaakten. We waren noordeling en zuiderling, verenigd door een verwoestende oogkwaal. Aaf werd in het afgelopen jaar zieker door metastases in haar lever en besloot geen experimentele behandelingen aan te gaan. Helaas is Aaf in november overleden. Ik kreeg een persoonlijk berichtje van haar man.
Deze wetenschap wil ik met jullie delen. Om het weten. Om te voorkomen dat we - misschien onwetend - op deze plek vragen aan haar stellen. Om onzekerheid weg te nemen als je het forum bezoekt en jezelf bezorgd blijft afvragen: hoe is het toch met die en die?

Als oogmelanomer moeten we leven met de wetenschap dat het woord toekomst voor ons iets anders is gaan betekenen dan voor de doorsnee mens. We blijven altijd hoop houden op toekomst, maar soms rest ons niet anders dan van de toekomt een herinnering te maken. Aaf, vaarwel. En dank voor al je lieve woorden.

Jacq.
Jacq

Re: Soms ...

Berichtdoor marti » do 21 dec 2017, 18:29

Dank je wel voor het delen van dit in- en intrieste nieuws over Aaf Verver. Allerlei emoties gaan door ons heen bij het lezen van verhalen, maar dit raakt ook mij diep. Mooi dat je zulk intensief contact met Aaf had, maar dat zij haar strijd moest verliezen aan deze vreselijke ziekte is onverteerbaar.

Ook mijn gedachten zijn nu bij de nabestaanden van Aaf, dank je wel voor je verbintenis tussen noord - en zuid - simpelweg door deze vreselijke ziekte. Ik neem aan dat ook jij persoonlijk diep bent geraakt - en wens ook jou sterkte. Ook van mij : Aaf, vaarwel, en sterkte voor haar nabestaanden,

droeve groet

Marti
marti

Berichtdoor TonyB » vr 22 dec 2017, 13:38

Inderdaad heel erg triest. Wel fijn dat jullie elkaar als lotgenoten hebben gevonden en iets voor elkaar hebben kunnen betekenen!

Heel veel sterkte aan de nabestaanden en ook aan jou Jacq!

Toon
TonyB

Berichtdoor marijke » za 23 dec 2017, 04:41

Dag Jacq,

Woorden schieten te kort, heel erg bedankt voor je informatie.
Hierbij wens ik jou en alle andere lotgenoten heel veel sterkte na deze trieste boodschap.
Zoiets voelt zo erg nabij als je zelf ook met deze ziekte geconfronteerd bent geworden.

Ik voel met jullie mee, lieve groeten, Marijke
marijke

Keer terug naar Oogmelanoom