door aaf verver » di 02 feb 2016, 13:20
Dag Ineke,
Ook ik ben melanoompatiente ,ik weet niet of ik je kan helpen,maar weet in ieder geval hoe je je voelt.
Bij mij is in nov 2012 een melanoom,ook linkeroog,geconstateerd en gelijk te groot om te behandelen,20mm bij 12mm.
Gelijk hier in het UMCG is mijn oog verwijderd en na 6weken een oogprothese gekregen in den Haag,waar ik heel tevreden over ben,inmiddels mijn tweede gekregen en dus een reserve,.
Alle problemen die jij hebt met het passend krijgen ken ik niet,.
Ik ben er zo aan gewend dat ik er niet eens meer bij stil sta dat er een prothese in zit.
Moet er gewoon om denken hem af en toe eens schoon te maken.
Natuurlijk het leven met 1oog ken ik,de botsingen en iets omgooien gebeurd mij ook regelmatig.
Autorijden en fietsen gaat prima,alhoewel ik wel voorzichtiger geworden ben,.
Het niet sluitend krijgen van de oogleden ken ik niet,is de inwendige prothese te bol dat de prothese niet past?
Bij wie heb jij de prothese aangemeten gekregen?
Hoop iets van je te horen,alleen al omdat het fijn is met een lotgenoot te praten,we zijn maar met weinig !
Veel sterkte en er moet toch een oplossing zijn om je prothese passend te krijgen!
Het valt me op dat de meeste mensen met een behandeling van het aangedane oog toch vroeg of laat alsnog hun ook moeten missen,hoe dat kan?
Hartelijk groet Aaf Verver