is er ook goed nieuws?

Discussie over melanoom

is er ook goed nieuws?

Berichtdoor Sophia » vr 21 apr 2017, 13:49

Ik heb net te horen gekregen dat ik een melanoom heb (1B). Ik lees zoveel op dit forum en ook zoveel nare dingen! Zijn er ook mensen met verhalen die mij steun en hoop kunnen geven? dat hoor ik namelijk ook heer graag.

Bij voorbaat dank!!
Sophia

Re: is er ook goed nieuws?

Berichtdoor Patricia » vr 21 apr 2017, 14:52

Dag Sophia,

Gelukkig is er ook goed nieuws. Het is natuurlijk schrikken als je hoort dat je een melanoom hebt. De vooruitzichten worden echter steeds beter en in stadium 1 zijn ze zelfs goed te noemen. Vooral de patiënten waarbij het minder goed gaat/ging zoeken contact via het forum. Met de meeste stadium 1 patiënten gaat het op langere termijn goed en die hebben waarschijnlijk geen behoefte aan dit forum, logisch.
Er is ook een pagina voor melanoompatienten op Facebook, daar staan zowel de negatieve als positieve verhalen.
Laat je goed voorlichten en bij twijfel kan je een second opnion halen bij een van de 14 melanoomcentra.
Ik wens je veel sterkte,
Patricia
Patricia

Berichtdoor Sophia » vr 21 apr 2017, 17:25

Dank je wel Patricia
Sophia

Berichtdoor marijke » za 22 apr 2017, 07:32

Hallo Sophia,

Ja, dat is schrikken, als je hoort dat je een melanoom hebt.
Ook een goede prognose kan toch veel zorgen mee brengen, omdat je niet weet wat je te wachten staat en door de diagnose kijk je ineens heel anders tegen het leven aan. Angst en prognose lopen niet synchroom, mensen met een slechtere prognose kunnen soms zelfs minder angst/zorgen hebben.

Je wilde graag weten of er ook goed nieuws is, ja bij mij wel.
In 1998 heb ik een melanoom in stadium 2B gehad, 1,6 mm met ulceratie en het gaat tot op heden nog steeds heel goed met mij.
Na de diagnose ben ik helemaal van slag geweest, het spookte maar door mijn hoofd, maar gelukkig gaat dat na verloop van tijd over.
Begrijp heel goed hoe je je voelt.

Hoop dat mijn bericht jou weer een beetje hoop geeft.

Het is heel begrijpelijk hoor dat je je zorgen maakt, temeer daar je omgeving vaak niet begrijpt waar je je zorgen over maakt.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het voor jou net zo goed afloopt als voor mij.
Groetjes, Marijke
marijke

Berichtdoor Sophia » zo 23 apr 2017, 09:06

Dank je wel Marijke. Ja ik heb inderdaad veel zorgen. Fijn om je stukje te lezen. Dank je wel!
Sophia

Keer terug naar Melanoom