Pijn na verwijderen melanoom

Discussie over melanoom

Pijn na verwijderen melanoom

Berichtdoor Mathilda-1957 » wo 19 dec 2018, 20:41

Goedendag ik heb een vraagje , in augustus heb ik een melanoom laten verwijderen op mijn boven arm, was daar al 2 x behandeld met lichttherapie maar kwam elke keer terug, gaat over een zeer klein plekje. Nu is het er uit gesneden maar sinds dien heb ik last van mijn arm, soms brand het en heb veel jeuk , maar ook erg pijnlijk kan daar geen druk van iets te strakke kleding verdragen. Herkent iemand dit misschien ?
Mathilda-1957

Re: Pijn na verwijderen melanoom

Berichtdoor marijke » vr 21 dec 2018, 06:13

Goedendag Mathilda,

Jammer voor je dat je met een melanoom geconfronteerd bent geworden.

Begrijp ik het goed dat je eerst met lichttherapie behandeld bent voordat men de melanoom geconstateerd heeft?
Hoe groot was je melanoom en waar zat hij precies op je bovenarm, dicht bij je schouder? Heb je maar een operatie gehad en (nog) geen tweede, de zogenaamde re-excisie?

Zelf heb ik ruim een jaar geleden ook een melanoom op mijn arm gehad, hij was gelukkig nog erg klein, 0,2 mm en hij zat vlak bij de knik in mijn elleboog.
Hij is eerst weggesneden en toen bleek dat het om een melanoom ging heeft er nog een re-excisie (groot stuk weggesneden) plaats gevonden.

Dit lid teken is nog altijd gevoelig en jeukt ook af en toe, bij de controles is alles goed. Het genezen van zo'n lid teken heeft tijd nodig.

Als je echt last hebt, zou ik terug naar je behandelend arts gaan of het met je huisarts bespreken.

Hoop dat je iets hebt aan mijn informatie, wens je veel sterkte en hoor graag hoe het verder met je gaat.
Hartelijke groeten, Marijke
marijke

Keer terug naar Melanoom