Hallo

Discussie over melanoom

Hallo

Berichtdoor Berdie » vr 14 dec 2018, 10:57

Hallo
Ik ben Berdie sinds dit jaar in Juli is er in mijn oksel melaloon plus uitzaaiingen geconstateerd ze hebben 18 lymfeklieren klieren uit mijn linkse oksel gehaald waarvan 5 aangedaan waren met de grote van 4 en half cm.
Ben na de operatie en de bestraling begonnen in de Radboud met de immuuntherapie studie .
Ik heb de eerste ronden gehad en daar is helaas bij de laatste ct scan in mijn goede oksel een bobbeltje gevonden van 7 mm .
Gisteren Mijn pet scan gehad aanstaande maandag hoor ik mijn behandelplan dus we zitten weer in de onzekerheid.
Ik ben wel blij dat de immuuntherapie voor niveau 3 nu ook beschikbaar is als iemand tips voor me heeft grrag?
Waar vinden jullie de immuuntherapie goed Rotterdam of Breda?

Groetjes Berdie
Berdie

Re: Hallo

Berichtdoor marti » vr 14 dec 2018, 14:45

Dag Berdie,

Allereerst vreselijk jammer te horen dat je uitzaaiingen van een melanoom had in je oksel, en dat er 5 aangedane klieren zijn weggehaald. Je bobbeltje in je andere oksel - kan melanoom zijn- maar de uitslag heb je nog niet.
Natuurlijk hoop ik met je dat dit iets totaal anders is, maar het is goed dat je met het ergste rekening houdt.

Je deed mee aan een studie in het Radboud Ziekenhuis, welke therapie is dat geweest ? is dat de dentritische celtherapie geweest??

Als in je andere oksel een uitzaaiing zou zitten zou ik zeker een tweede mening vragen in AvL: -

https://www.win-o.nl/klinische-studies/ ... ado-cohort)

dat is een neo-adjuvante therapie de klier wordt dan niet direct operatief verwijderd, maar er komt een marker in; na 6 weken kan er al gezien worden of de therapie aanslaat.
via deze link zie je ook andere studies, maar zou zeker dit in je achterhoofd houden.

Wens je heel veel sterkte met het nemen van beslissingen, wij zijn geen artsen maar willen graag met je meedenken,

Hartelijke groet, en fijn als je ons opde hoogte wilt houden,

Marti
marti

Re: Hallo

Berichtdoor Nmgn8019 » zo 06 jan 2019, 23:44

En Berdie, is er al nieuws?
Nmgn8019

Keer terug naar Melanoom