Pauze

Plaats reactie
Rene Kooijmans
Berichten: 2
Lid geworden op: za 28 apr 2018, 19:56

Pauze

Bericht door Rene Kooijmans »

Hallo,

Helaas heb ik gemetasteerde melanoomkanker met uitzaaiingen in mijn 12 vingerlingen darm.
Ik heb inmiddels 17 kuren Pembroluzimab gehad en het gaat eigenlijk best goed. De tumor is de eerste 3 maanden geslonken van ca 5,5 cm naar 3,2 cm, de laatste 9 maanden is dat stabiel gebleven
I.v.m de locatie van de tumor is een operatie niet mogelijk. Nu is me ter overweging meegegeven om een pauze in te lassen. Enerzijds om te checken of mijn eigen afweer voldoende “ aanstaat “, anderzijds om met lichaam (en geest) wat rust te geven. Heeft hier iemand al ervaring mee?

Groetjes, Rene
Laatst gewijzigd door Rene Kooijmans op di 01 mei 2018, 08:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Patricia
Berichten: 151
Lid geworden op: ma 15 apr 2013, 20:34

Re: Pauze

Bericht door Patricia »

Hoi Rene,
Wat fijn dat het goed aanslaat.
Bij mij is na 12 kuren pembrolizumab besloten te pauzeren. De scan liet alleen nog een ‘restkliertje’ zien dat al een half jaar vrijwel onveranderd was. 9 maanden gepauzeerd en toen was dat kliertje toch weer gaan groeien. Die is operatief verwijderd en nu alweer 6 maanden schoon.
Ik wens je succes en sterkte met de beslissing. Ik vond het toentertijd heel fijn om van de behandelfase naar de controle fase te gaan.
Groetjes,
Patricia
Rene Kooijmans
Berichten: 2
Lid geworden op: za 28 apr 2018, 19:56

Re: Pauze

Bericht door Rene Kooijmans »

Dank je wel Patricia. Fijn dat het bij jou goed gaat!
Plaats reactie