Bang voor uitzaaiingen lymfeklieren lies

Discussie over melanoom

Bang voor uitzaaiingen lymfeklieren lies

Berichtdoor Samee » di 04 dec 2018, 19:04

Hallo allemaal,

Het is al een tijdje geleden dat ik op dit forum was.
Nu heb sinds enkele maanden vage klachten wat erger lijkt te worden.
Ik heb in februari 2017 een melanoom op mijn linkerbovenbeen van 1.8mm gehad.
Heb het hele proces va lieskliertoilet etc gehad. Alles was schoon en dan gewoon 5 jaar onder controle.
Ik ben 3 maanden geleden bevallen van een prachtige dochter.
Nu dacht ik eerst dat de klachten door de bevalling kwamen hormonen etc.
De klachten begon in mijn linker lies . Ik ben smal dus ik voel mijn lymfe goed. Het lijkt dat er een wat groter is als andere lymfe.
De klachten zijn steken /pijn/ uitstralende pijn vanuit de lies na de binnenkant van mijn bovenbeen waar de melanoom gezeten heeft. De klachten gaan niet over en het lijkt juist meer uit te stralen
Ook met lopen merk ik af en toe de pijn alsof iler iets bekneld of in de weg zit .
Ik ben zo bang dat het uitzaaiingen zijn.
Heeft iemand ervaring met deze klachten?
Samee

Re: Bang voor uitzaaiingen lymfeklieren lies

Berichtdoor marti » do 06 dec 2018, 21:01

Dag Samee,
Begrijp je angst zo goed-helaas hebben wij als melanomers - bij iedere verandering in ons achterhoofd dat het iets te maken kan hebben met het verwijderde melanoom; het kan - maar hoeft niet.

Heerlijk dat je een mooie dochter hebt gekregen, en zo jammer dat je vreugde en geluk overschaduwd wordt- je weet het zelf ook wel, onderzoek is nodig
.
Zelf heb ik dit niet meegemaakt, maar denk dat je arts, desnoods via een echo of ander beeldvormend onderzoek, heel goed kan vaststellen of dit iets onschuldigs is, dan wel meer aandacht moet krijgen.
Ga gewoon zo snel mogelijk naar je controlerendarts, hoop dat je op kortre termijn gezien kunt worden,

hou je ons op de hoogte, wij hopen en leven met je mee,

Hartelijke groet,

Marti
marti

Berichtdoor marijke » vr 07 dec 2018, 05:31

Hallo Samee,

Jammer te horen van je klachten en nog meer de onzekerheid die dit teweeg brengt.
Ik herken het wel, had 20 jaar geleden een melanoom van 1,6 mm op mijn kuit, geen liesklier onderzoek gehad.
Wel voor mijn gevoel pijn in mijn lies. Ook een keer een echo gehad, maar het was allemaal goed.

Begrijp ontzettend goed je gevoel, het is ook allemaal nog maar zo kort geleden en de bevalling is ook nog maar 3 mnd geleden.

Ik zou het zeker met je behandelend arts bespreken, weet niet wanneer je op controle moet en of je dit kunt bespoedigen en hoop net als Marti dat dit snel kan.
Ik zou voor de zekerheid zo wie zo ook naar de huisarts gaan. Beter een keer teveel naar de dokter als te weinig en als alles goed blijkt te zijn, is in elk geval je onzekerheid weggenomen.
Deze kan misschien ook bemiddelen voor je bezoek aan je behandelend arts.

Ik wens je het allerbeste en hoop op loos alarm en geniet van je kleine meid.
Hartelijke groeten, Marijke
marijke

Berichtdoor Samee » vr 07 dec 2018, 19:58

Dankjewel voor jullie reactie.
Ik heb idd al een afspraak gemaakt.
Ik kon eerder komen maae dan had ik niet mijn eigen dermatholoog. Dan had ik arts assistent en wil toch liever mn eigen arts. Ook vanwege de kerstdagen die eraan zitten te komen. Die paar weken kan ik ook nog wel wachten.
Mijn dokter wil liever dat ik gelijk in het ziekenhuis bij mn dermatholoog erna gekeken word. Omdat ze mij verkeerd gediagnotiseerd heeft in het begin van de moedervlek. En ze wil niet weer zo fout make dat het niks is.
Ik hou jullie op de hoogte en hoop op positief nieuws
Samee

Berichtdoor marti » vr 07 dec 2018, 21:31

Dank je wel Samee,

Zeker als er al eerder een fout is gemaakt, wil je zekerheid dat er goed naar gekeken wordt, kan dat helemaal begrijpen.

Wens jou en je kleine meid, mooie dagen,geniet van elkaar ! en in 2019: een mooi begin met hopelijk goede uitslag.

Fijn als je ons op de hoogte wil houden, wij leven met je mee,

Hartelijke groet

Marti
marti

Keer terug naar Melanoom